Unul din motivele principale pentru care un pasager trebuie să aștepte trei ore pentru îmbarcare și apoi, uneori, avionul să decoleze și cu întârziere de pe Aeroportul Henri Coandă din Otopeni este dat de faptul că aerogara vecină, din Băneasa, are doar o medie de 28 de pasageri pe zi. Asta în condițiile în care de pe Otopeni zboară, uneori, în orele de vârf, 4.800 de călători pe oră.
Ce-a pățit ANDRA aseară pe scena din Sibiu. Artista l-a sunat imediat pe soțul ei
Aeroportul Henri Coandă este neîncăpător pentru cei aproape 11 milioane de pasageri câți au trecut în 2016 prin această aerogară. Acum cinci ani, numărul lor era la jumătate. În schimb, Aeroportul Aurel Vlaicu din Băneasa este închis de cinci ani zborurilor comerciale, în 2011 având aproape 2,5 milioane de pasageri pe an. Urmarea? Pe fondul creșterii călătorilor, Aeroportul Otopeni a devenit oficial unul dintre cele mai lente din lume, conducerea aerogării cerând pasagerilor să vină cu trei ore înainte de îmbarcare pentru a nu pierde zborul. Durata recomandată pe marile aeroporturi este de două ore. Această măsură a fost luată de lipsa dotărilor, numărul mic de piste – doar două – și creșterea anuală a numărului de pasageri, dar și din cauza faptului că Băneasa rămâne închis curselor de linie, fiind practic o aerogară privată.
S-ar putea redeschide la anul, dar degeaba
Conform datelor puse la dispoziție de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), societatea de stat aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, Aeroportul Băneasa este programat pentru a fi redeschis anul viitor, însă doar anumitor curse comerciale. Această decizie nu va fluidiza traficul de pe Otopeni, pentru că Băneasa va funcționa la o capacitate maximă de doar 200 de pasageri pe oră, un avion operat pe oră. Mai exact, va avea în cursul unei zile mai puțini călători decât are Otopeniul în orele de vârf. Aici, într-o oră aglomerată se adună și 4.800 de călători, media orară pe “Henri Coandă” fiind însă de 1.200 pe oră.
Însă Băneasa va percepe companiilor, după ce se va redeschide, taxe mai mari decât cele de pe Otopeni, așa că aici vor rămâne tot zborurile private. Cele low-cost și cele de linie vor evita să plătească taxe mai mari. “Probabil vor opera niște chartere și probabil niște companii care să plătească mai mult pentru pasageri, Aeroportul Băneasa va fi mult mai elegant și confortabil”, promite Valentin Iordache, purtător de cuvânt al CNAB.
Citește și
- Doi miniștri, directorul aeroportului și un afacerist, resonsabili de blocajele de pe Otopeni
- Recomandările Aeroportului Otopeni pentru pasageri în perioada estivală
Închis în 2012 pe motiv că trebuie renovată clădirea, aeroportul Băneasa se află acum la faza de renovări interioare. “Trebuie făcute amenajări interioare, nu sunt tencuieli, instalații, nu mai are nimic”, a explicat Valentin Iordache.
Pasageri de lux
Decizia închiderii Aeroportului Băneasa pentru zborurile comerciale a fost luată din 2010 și pusă în practică la începutul lui 2012 de ministrul transporturilor Anca Boagiu. Însă predecesorul său, Radu Berceanu, a venit cu această idee. “Acolo trebuie să fie un aeroport unde aterizează Țiriac sau Niculae cu jetul și pleacă cu jeep-ul, unde vine aeronava prezidențială atunci când va exista”, își explica alegerea Berceanu care susținea că nu trebuie ca Băneasa să opereze curse comerciale la fel ca Otopeniul. La momentul închiderii aerogării din Băneasa, presa a mai speculat că un motiv ar fi și protejarea fonică a proprietarilor de locuințe, în special vile, din zonă.
Andreea Ibacka, soţia lui Cabral, în sânii goi şi în braţele altui bărbat
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro