Principalul obiectiv este ca şoferii care au mai multe daune la activ sau care şi-au reparat maşina în condiţii dubioase să plătească prime cu mult mai mari. De asemenea, va exista riscul ca “dubioşii” să fie refuzaţi de asigurători. În prezent, modalităţile de verificare sunt rudimentare, respectiv întrebări prin mail între companii. Mai mult, asigurătorii susţin că există situaţii în care acelaşi şofer a reuşit să încaseze, prin fraudă, banii de asigurare de la mai multe firme. Potrivit estimărilor, nivelul fraudei se ridică undeva la 10-15% din totalul daunelor plătite pe CASCO. La finele anului trecut, în România erau valabile în jur de 900.000 de contracte de asigurare CASCO, cu prime brute subscrise de circa 1,5 miliarde de lei. În prezent există un sistem gestionat de Autoritatea de Supraveghere Financiară în cazul poliţelor RCA. Baza de date (CEDAM) include istoricul de risc al şoferilor, în funcţie de care fiecare client cu RCA este încadrat într-o anume categorie de risc. l

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI

Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.