Dosarul mortii lui Dumitru Tinu a fost redeschis, in urma cu o luna, de catre Parchetul de pe langa Tribunalul Ploiesti. Procurorii au constatat existenta mai multor semne de intrebare. ”Libertatea” va prezinta azi opiniile unui expert tehnic auto, inginerul Cristian Stoian, care a analizat probele din dosar.
Potrivit anchetei initiale, decesul lui Dumitru Tinu a survenit in urma unui accident rutier produs la 1 ianuarie 2003, pe DN1, la intrarea in localitatea Romanesti.
,,La un moment dat, Dumitru Tinu a pierdut controlul directiei autoturismului, a parasit partea carosabila, a intrat violent cu partea stanga fata in coliziune cu marginea exterioara a santului. Din impact, conducatorul auto a fost proiectat in afara autoturismului, prin dreapta”, se arata in referatul intocmit de politisti, la scurt timp dupa accident.
„Masina a fost lovita din spate”
Concluziile expertului Cristian Stoian contrazic insa acest scenariu. In opinia sa, masina lui Dumitru Tinu a fost cel mai probabil lovita din spate de catre un alt autoturism.
”Raportul de expertiza tehnica auto nu ofera o explicatie credibila”, ne-a declarat inginerul Cristian Stoian.
”Viteza initiala de deplasare a autoturismului determinata pe parcursul expertizei, aproximativ 70 km pe ora, este mult prea mare. Ea nu a depasit, in opinia mea, 40-45 de km pe ora”, ne-a explicat Stoian. ”Apoi, exista problema avariilor prezente la nivelul aripii stanga spate care nu se explica prin miscarile autoturismului dupa parasirea sensului de mers. Un impact, din spate, cauzat de un alt autovehicul este mult mai plauzibil. De altfel, la locul accidentului au fost gasite urme de vopsea albastra. Masina victimei era verde”, ne-a declarat Cristian Stoian.
„Tinu avea timp sa redreseze autoturismul”
Inginerul Cristian Stoian este unul dintre cei mai buni experti tehnici auto ai momentului. In ”palmaresul” sau figureaza nu mai putin de 600 de expertize judiciare si peste 2.000 extrajudiciare.
Din analiza planselor foto, expertul auto a trasat miscarea masinii in care se afla Tinu.
”Urmele autoturismului evidentiate in fotografiile criminalistice sunt aproape drepte, nu se observa semnele unei incercari de redresare a masinii. Cu toate acestea, chiar si la viteza ipotetica de 70 de km pe ora victima avea la dispozitie cel putin doua secunde pentru efectuarea instinctiva a unei manevre de redresare”, sustine Stoian.