O comisie condusa de generalul Gheorghe Catrina, loctiitorul sefului Statului Major al Fortelor Aeriene, a inceput ieri-dimineata cercetarea la aeroportul Boteni, acolo unde joi seara s-a prabusit un elicopter Puma-Socat.
Conform generalului Bucse, seful SMFA, primele concluzii ale anchetei comisiei ar putea fi prezentate peste doua saptamani. Deocamdata, a fost inspectat aparatul de zbor, au fost adunate toate ramasitele imprastiate in zona de prabusire, inclusiv a fost recuperat inregistratorul de bord cu camera video, care ar putea oferi indicii despre cauzele accidentului.
Surse militare au declarat ca elicopterul s-a prabusit la ora 19.32, de la o inaltime de maxim 20 de metri. Se pare ca el a fost redresat in zbor de pilot, acesta fiind motivul pentru care el s-a prabusit in pozitie orizontala, pe heliodromul unitatii. La bord se afla echipajul format din capitanul comandor Mircea Ciuca (41 ani), capitanul Aurelian Badea (31 ani) si maistrul militar Adrian Tudorache (43 ani), toti militari in cadrul Bazei 61 aeriana Titu. Toti au suferit traumatisme lombare si toracice, fiind acum in afara pericolului, dar sub supravegherea medicilor de la Spitalul Militar Central din Bucuresti. Cat priveste elicopterul IAR 330 Puma Socat, el a intrat in exploatare la inceputul acestui an, fiind unul din cele doua aparate imbunatatite. Este cel mai puternic elicopter militar romanesc, modernizat dupa standardele NATO. Militarii de la Boteni au inceput sa se antreneze pe acest tip de elicopter din luna iulie a anului trecut. Aparatul poate indeplini misiuni de lupta si antitanc, antiaeriene, de escorta si de asalt, atat pe timp de noapte, cat si pe timp de zi. Este un elicopter de sprijin al infanteriei, dotat cu sistem GPS, sistem de urmarire a reliefului si ochelari de vizualizare nocturna in infrarosu. Componentele principale sunt fabricate in Romania.