Operatorul de salubritate acuză Primăria Sectorului 1 că ar fi încălcat protocolul semnat anul trecut, în precedenta „criză a gunoaielor”.
„Singura obligație în sarcina autorității contractante în protocolul mai sus invocat a fost aceea a asigurării finanțării continue a serviciului de către sectorul 1, conform obligațiilor sale legale, prin achitarea la termenul asumat a facturilor emise pentru serviciile prestate în conformitate cu programele-anexă la protocol. Or, autoritatea contractantă a încălcat această singură obligație asumată, la data prezentei înregistrându-se restanțe la plata facturilor curente aferente lunilor iulie și august 2022 în cuantum de peste 10,5 milioane de lei, facturi care au termenul de scadență depășit cu peste 30 de zile, depășind cu mult cele 5 zile asumate de către sectorul 1 prin protocolul nr. 2”, scrie în notificarea trimisă de Romprest Primăriei Sectorului 1.
În consecință, compania a notificat Primăria Sectorului 1 că „Romprest va presta programe de salubrizare stradală cu frecvențe diminuate, începând cu data de 16.10.2022, ora 7.00. Programul de prestație diminuat va fi transmis în data de 15.10.2022 către Poliția Locală Sector 1 – Direcția control urban”.
Conform unor surse locale citate de G4Media, începând de duminică, operatorul de salubritate nu va mai ridica gunoiul lăsat de populație pe străzi, așa-numitele „depozite necontrolate”, și nu va mai mătura stradal.
În 2021 au existat două „crize ale gunoaielor” în sectorul 1. Romprest, care are monopol în sector în baza unui contract pe 25 de ani semnat cu administrația Chiliman, a refuzat să ridice gunoaiele aruncate de populație pe străzi și a redus frecvența ridicării pubelelor stradale, invocând că primăria condusă de Clotilde Armand are datorii către companie.
Primăria Sectorului 1 și Romprest au semnat un protocol prin care plățile au fost din nou efectuate, iar operatorul și-a reluat serviciile.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro