Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti va sfatuieste ce trebuie sa faceti atunci cand vreti sa vi se recalculeze pensia.
Conform art. 95 din Legea nr. 19/2000, privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu completarile si modificarile ulterioare, beneficiarii de pensie pentru limita de varsta pot solicita recalcularea pensiei dupa realizarea fiecarui stagiu de cotizare de minimum 12 luni. De asemenea, conform art. 169 din Legea nr. 19/2000, pensia poate fi recalculata prin adaugarea unor stagii de cotizare nevalorificate initial la stabilirea pensiei.
Cererea de recalculare a pensiei urmeaza aceleasi reguli procedurale privind solutionarea si contestarea prevazute pentru cererea de pensionare. Pensia recalculata se acorda incepand cu luna urmatoare celei in care s-a depus cererea de recalculare.
Actele necesare pentru recalcularea pensiei sunt urmatoarele:
– cerere;
– o copie a actului de identitate, in care sa fie mentionat codul numeric personal;
– carnetul de munca (copie si original) din care sa rezulte prioada lucrata dupa pensionare.
Pentru perioada lucrata dupa data de 1 aprilie 2001 e necesara adeverinta privind datele necesare determinarii stagiului de cotizare si a punctajului mediu in vedera stabilirii pensiei. Adeverinta se elibereaza la sediul Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti, din Calea Vitan nr. 6, de Directia Colectare Contributii – Serviciul Inregistrari Contribuabili (etajul 3, ghiseele 1 si 2) pentru pensionarii din Bucuresti si de casele teritoriale de pensii in restul tarii. Pentru a obtine adeverinta este necesara o cerere si o copie a actului de identitate.