Răzvan Cuc a precizat, într-o conferință de presă, că a făcut nu mai puțin de cinci inspecții pe șantierul lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva. Ministrul susține că nu el a fost cel care a grăbit construcția, însă a avut o discuție cu antreprenorul în care i s-a garantat că se poate face recepția finală.

La acea dată am discutat cu constructorul și i-am solicitat să ne dea o parte din autostradă pentru a putea deschide Lotul 4, care era perfect funcțional. S-a opus. Nouă legea ne permite să facem recepția parțială, nu erau neconformități pe acei 800 de metri. A fost deschis Lotul 4.

Ce mi-au spus atunci cei de la firma respectivă? Ne faceți recepția pe tot lotul, altfel nu vă dăm nimic. Problema lor pentru că în momentul în care pe km pe care i-am menționat sunt probleme, compania m-a informat că poziția experților din companie este aceea de a mări perioada de garanție de la 4 la 10 ani.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor

În urma rezilierii, CNAIR a emis o factură de penalități în valoare de 73 de milioane de lei pentru neremedierea unor neconformități la timp și pentru întârzierile din contract.

Contractul pentru cei 21 de km ai Lotului 3 A1 Lugoj-Deva a fost reziliat de către CNAIR miercuri, 28 august, după mai multe zile de neînțelegeri în care tronsonul gata de trafic stă închis.

Conform CNAIR, lucrările la loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva au început în noiembrie 2013.

Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, în timp ce diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

Pe Lotul 4, circulația rutieră a fost deschisă pe 14 august pe cei 22 de kilometri, lot recepționat încă de pe 12 august, după ce Compania de Drumuri a ridicat parapetele de beton ce bloca accesul auto pe bretelele de ieșire de la nodul Ilia, nod rutier ce aparține tronsonului adiacent.

Citeşte şi:

#Șieu. În 50 de ani, România a construit doar un sfert din cât estima în 1968. Autostrăzile lui Ceaușescu vs realizările de acum

“Trustul Românesc de Autostrăzi”, la ceas aniversar. Între 1967 și 2018 am construit zilnic 0,04 kilometri de șosea de mare viteză

Hans Klemm a atras atenția asupra nevoii unei autostrăzi spre Transilvania: ”Există o mare nevoie de infrastructură în România”

Și-a prins iubitul că o înșală cu ajutorul unei aplicații. Greșeala pe care a făcut-o bărbatul
GSP.RO

Și-a prins iubitul că o înșală cu ajutorul unei aplicații. Greșeala pe care a făcut-o bărbatul

Horoscop 13 decembrie 2019. Săgetătorii vor trece prin printr-un șir de experiențe profitabile
HOROSCOP

Horoscop 13 decembrie 2019. Săgetătorii vor trece prin printr-un șir de experiențe profitabile