DONEAZĂ ȘI SUSȚINE REDACȚIA
Bani și Afaceri Acasa | Ştiri | Bani și Afaceri

Economistul Radu Georgescu: „Dacă aș fi angajat, mâine aș face primul drum la Registrul Comerțului pentru a face o firmă”

« Înapoi la articol

Comentarii (28)

DanBetto   •   25.01.2025, 19:15

ATUNCI Cand devii platitor de TVA ESTI CEA MAI BUNA SLUGA. Multe firme = multe slugi Se incearca sa crezi ca faci tu bani pt tine dar de fapt muncesti pentru ei. Te duci deschizi o firma. Cum spun ei sa te autorizezi. Nu realizezi dar de fapt te inscrii in registrul de slugi. Ca sa te simti tu umflat important au inventat si te numesc antreprenor.

EugenEO   •   04.01.2025, 09:19

Asa și ce dacă mergi la Registrul Comerțului și cu aprox. 200 lei în 2 zile iti face un SRL . Și ce faci cu SRL-ul ala? Bagati-l în fund ! Pai dacă tu sau alta persoana nu poate sa ofere nimic, de unde vin banii ? Cine te plateate și pt ce sa te plătească cineva ? Pai logic , banii vin din vânzarea de produse sau servicii de calitate la un pret rezonabil și de care oamenii sa aibă nevoie și pt care sunt dispuși sa plătească . Altfel cine te plătește și pt ce ? Sau vrei sa vinzi produsele sau serviciile altora în schimbul unui comision ? Sau click pe o reclama și primești 10 centi ca ai vizionat reclama ? Vai de capul tau! Tu ești departe de realitate, dacă nu ai sau nu poti sa oferi nimic, produse sau servicii de care oamenii sa aibă nevoie și sa plătească pt acele produse sau servicii, pai poți sa iti bagi în fund hârtia aia care atesta ca ești patron și ai firma dar tu nu au nimic real si concret de oferit ! NU AM INTENȚIONAT SA JIGNESC PE NIMENI PRIN COMENTARIUL MEU !

Petre   •   04.01.2025, 02:12

Dar ca firma tu nu ai salariu? Nu platesti la fel ,nu ai nevoie de vechime ? Sa iti povestesc am o firma ce crezi cu un taxi ,eu lucrez eu platesc ,plec la munca cu o datorie de 2500 lei le luna ,impozit pe salariu minim ,dispecerat ,contabilitate ,ca doar am firma nu ? Apoi piese combustibil ,doua itp pe an ,ca doar am firma ,o agreere pe an la Rar ,verificare metrologica anuala ,pentru ca am firma ,schimbare auto la 10 ani noua ,am o idee ai vrea sa cumpere firma nu de alta dar cei de la ANAF ma cauta ,chiar nu știu de ce ,eu am făcut firma pe bani mei și ei zic ca trebuie sa plătesc altfel îmi confisca masina,dar eu am firma.

MarianaLuminita   •   03.01.2025, 14:45

Vai steaua noastra. Sper sa nu vina nimanui ideea sa aplice ideea domnului autor. Ce nu spune domnul este ca angajatorii prefera sa foloseasca resursele interne tocmai pentru ca s-au saturat de firmulitele care <> si apoi dispar si nu ii mai gasesti ... Si sa spuna domnul autor motivele pt care angajatorii prefera opiniilor consultantilor mari ( PWC, Deloitte, etc) atunci cand au o problema..tocmai pentru expertiza, experienta si seriozitatea pe care ne prea le gasesti la micile firme . Fie autorul nu a stiut sa exprime ideea ( a tras tare primele 3 ore si apoi s-a dus la alt client) fie atat s-a putut pentru astazi...

DanBetto   •   03.01.2025, 14:23

Te duci deschizi o firma. Cum spun ei sa te autorizezi. Nu realizezi dar de fapt te inscrii in registrul de slugi. Ca sa te simti tu umflat important au inventat si te numesc antreprenor.

Sfantul_Cuvios_Pramatie   •   03.01.2025, 12:00

Nu stiu ce e mai rau in acest articol: un economist care nu are habar de economie sau niste "jurnalisti" care, ca de obicei, publica aberatiile lui fara sa aiba habar ce publica...

mar_o_mar   •   03.01.2025, 11:58

Cam trase de par ideile dumnealui, si cam fara sustinere economica. In realitate lucrurile nu stau chiar asa cum le prezinta in acest articol. Ca sa platesti 1% impozit micro, trebuie sa ai cel putin un salariat, iar apoi, daca faci profit trebuie sa scoti banii din firma sub forma de dividente la care, evident ca platesti taxe si impozite. Chiar si PFA daca iti faci, si primesti veniturile salariale sub forma de plata pt prestari servicii nu iesi chiar in avantaj.

    sormar   •   03.01.2025, 16:16

    mar_o_mar   •  03.01.2025, 11:58

    Cam trase de par ideile dumnealui, si cam fara sustinere economica. In realitate lucrurile nu stau chiar asa cum le prezinta in acest articol. Ca sa platesti 1% impozit micro, trebuie sa ai cel putin un salariat, iar apoi, daca faci profit trebuie sa scoti banii din firma sub forma de dividente la care, evident ca platesti taxe si impozite. Chiar si PFA daca iti faci, si primesti veniturile salariale sub forma de plata pt prestari servicii nu iesi chiar in avantaj.

    păi tu eşti acel salariat, că trebuie să trăieşti şi tu. Nu este nevoie să ai profit pe firmă, poţi merge pe zero, îţi pui salariul exact cât iese după cele 20% pe care trebuie să-i dai la stat şi gata. Dacă eşti şi un pic deştept, pui sediul firmei la casa unde locuieşi şi ai curent, gaze, impozit pe casă deductibile...

Altig   •   03.01.2025, 11:49

Toti pescarii s au facut economisti🤦🏻‍♂️

lenroc   •   03.01.2025, 11:19

Sigur, o să anunț corporația că vreau să mă plătească pe SRL, se vor tăvăli ăia pe jos de răs. Unde îi găsiți pe toți visătorii ăștia???

    VolodimirZelenski   •   03.01.2025, 15:05

    lenroc   •  03.01.2025, 11:19

    Sigur, o să anunț corporația că vreau să mă plătească pe SRL, se vor tăvăli ăia pe jos de răs. Unde îi găsiți pe toți visătorii ăștia???

    Ai incercat tu si au ras?

heto86   •   03.01.2025, 10:56

Am respect pentru Radu Georgescu, il consider un economist bun si un om inteligent, dar aici greseste. Orice SRL are costuri fixe care sunt destul de mari(200-250E luna, doar pentru a exista): Contabil, Program facturi(mai ales dupa nebunia cu SPV), Semnatura Electronica, Medicina Muncii, Protectia Muncii, Taxe Bancare. Daca ai 10.000 brut si mergi pe micro, matematica arata ca nu faci bine: La 10.000 Brut, avem asa: 1.000 lei taxe birocratie 300 lei impozit pe venit 1600 lei impozit pe salariu minim 500 lei (10% dividende, ca poate reusesti sa cheluti 2000 de lei pt masina/birotica/calculatoare) 400 lei CASS Total 3800 lei taxe la stat Cand tragi linie, ai castigat nimic: pierzi protectia de angajat, in caz de accident de munca, tu esti vinovat, oricand esti la mila ITM/ANAF in caz de vreun control, drumuri la ONRC pentru diverse adaugari la statut + declaratii peste declaratii(de venit, de beneficiar real, etc.).

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Închide
  Close