Au nevoie să fie descoperiţi
Cel mai grav e că oamenii din jur nu-i înţeleg şi, de cele mai multe ori, îi marginalizează, aruncându-i într-o lume mizerabilă.
“Pentru ei e extrem de importantă descoperirea supradotării cât mai timpuriu. Copiii supradotaţi sunt predispuşi la alienare, fapte antisociale, abandon şcolar, schimbarea şcolilor, depresie sau la suicid, din cauza nevoilor lor speciale care nu le sunt asigurate în sistemul normal de educaţie”, explică Monica de ce e atât de importantă o asemenea unitate de învăţământ.
Are nevoie de un teren pentru un campus
Uneori, diferenţa naşte teamă, venită din complexe sau din pizmă, şi uităm cât de importanţi sunt aceşti micuţi.
“Avem nevoie de un teren de minimum 5.000 mp, care să ne permită realizarea campusului “Gifted Education” – planul de construcţie arată că mai avem nevoie de un milion de euro. Anual, 300 de milioane de euro rămân nedirecţionate de firme către mediul social în care trăim cu toţii. Ce am putea face ca să ne folosim resursele şi să nu mai risipim inteligenţa copiilor şi să le dăm ceea ce au ei nevoie? Ce aţi face dacă am şti că unul dintre cei 200.000 de copii supradotaţi ai României este un Michelangelo?”, mai precizează fondatoarea centrului. Astfel, nu ar trebui să renunţăm atât de uşor la ei, cândva, aceşti copii ne pot salva atât pe noi, cât şi pe urmaşii noştri.
foto: Centrul Gifted Education
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro