Cuprins:
Compania a dat vina pe setările privind viața privată, aduse de Apple pe sistemele sale de operare, și competiția mai intensă.
Concomitent, compania a pierdut pentru prima oară în istorie utilizatori: numărul utilizatorilor activi s-a redus cu aproape un milion între trimestrele 3 și 4 ale anul trecut, conform Yahoo Finance.
În ultimele trei luni din 2021, Facebook raporta 1,929 de miliarde de utilizatori activi zilnic. Cu trei luni înainte, raportase 1.93 de miliarde de utilizatori. Asta înseamnă că a pierdut aproximativ 1 milion de utilizatori în acea perioadă.
Profitul de 10 miliarde de dolari nu e de ajuns
Gigantul condus de către Mark Zuckerberg a anunțat un profit net de 10,28 miliarde de dolari la venituri de 33,67 miliarde de dolari pe trimestrul al patrulea din 2021, după ce cu un an în urmă avea vânzări de 28,1 miliarde de de dolari.
Câștigurile s-au situat la 3,67 dolari pe acțiune, în scădere de la 3,88 dolari pe acțiune și sub estimările de 3,85 dolari pe acțiune ale analiștilor.
Mai mult, compania a ratat și previziunile privind veniturile pe primul trimestru din 2022: analiștii estimau 30,2 miliarde de dolari, dar compania a estimat vânzări între 27 și 29 de miliarde de dolari, dezamăgind investitorii.
Facebook și-a schimbat numele în Meta Platforms în luna octombrie pentru a reflecta trecerea la metavers, o tehnologie bazată realitatea virtuală.
Apple vs Facebook
Directorul financiar David Wehner a menționat decizia Apple privind setările de intimitate vor priva Meta de venituri de 10 miliarde de dolari în 2022 în cadrul întâlnirii cu analiștii financiari.
Apple a decis ca toate aplicațiile să ceară utilizatorilor acordul de a le fi colectate datele personale.
De regulă, utilizatorii nu sunt de acord, ceea ce mai departe lovește companiile care livrează reclame.
Concurența s-a intensificat
Pe lângă Apple, Facebook a resimțit competiția tot mai mare a TikTok, cea mai populară aplicație pentru tineri din lume.
Alte aplicații din domeniul social media sunt Snapchat, Pinterest și Twitter, iar în China sunt Tencent și Weibo. Facebook nu este prezentă în China, fiind interzisă.
Concomitent, aceasta se află în centrul unor investigații antitrust și este acuzată că permite propagarea de știri false.
Meta nu este singura companie care s-a confruntat cu scăderea masivă a acțiunilor după anunțarea rezultatelor financiare. Recent, același lucru s-a întâmplat și cu Netflix, PayPal și Spotify.