VW Passat 2.0 TDI Bluemotion
Puncte tari: Silenţios, cu un tren de rulare bine reglat şi cu un motor liniar, oferă o calitate de fabricaţie ireproşabilă. În plus, este cel mai economic model din test.
Puncte slabe: Vizual, Passat seamănă prea mult cu noul Jetta.
Date tehnice: Motor turbo diesel, 140 CP, 0-100 km/h în 9,7 secunde, viteză maximă 208 km/h, consum în test 5,7 l/100 km, preţ de bază 26.284 euro cu TVA.
Planşa de bord, tipică VW, este un etalon de ergonomie şi claritate. Afişarea funcţiilor meniului de bord se face pe display-ul din planşa de bord →
Opel Insignia 2.0 CDTi
Puncte tari: Insignia oferă un nivel de calitate la care, până nu de mult, clienţii Opel nu aveau acces. Designul elegant este dublat de un comportament rutier ireproşabil.
Puncte slabe: Motorul diesel este destul de zgomotos, iar spaţiul în spate este limitat.
Date tehnice: Motor turbo diesel, 160 CP, 0-100 km/h în 9,7 secunde, viteză maximă 218 km/h, consum în test 6,7 l/100 km, preţ de bază 28.180 euro cu TVA.
← Noua imagine Opel: planşa de bord, care a influenţat toate modelele Opel ulterioare, este elegantă, dar consola centrală este încărcată de butoane.
Peugeot 508 HDi
Puncte tari: Peugeot schimbă radical filozofia pentru succesorul lui 407: materiale şi finisaje de calitate, ergonomie perfectă, simplitate maximă.
Puncte slabe: Insonorizarea lasă uşor de dorit, la fel şi volumul portbagajului.
Date tehnice: Motor turbo diesel, 140 CP, 0-100 km/h în 9,6 secunde, viteză maximă 210 km/h, consum în test 6,9 l/100 km, preţ de bază 27.885 euro cu TVA.
508 oferă o planşă de bord care abandonează rafinamentul francez în favoarea funcţionalităţii germane. Materialele sunt foarte plăcute la atingere →
Toyota Avensis 2.2 D-CAT
Puncte tari: Calitatea fabricaţiei este bună, iar spaţiul interior, generos dimensionat. Motorizarea de 2,2 litri este puternică şi rafinată.
Puncte slabe: Avensis păcătuieşte în ceea ce priveşte comportamentul rutier.
Date tehnice: Motor turbo diesel, 177 CP, 0-100 km/h în 9,0 secunde, viteză maximă 220 km/h, consum în test 7,1 l/100 km, preţ de bază 33.862 euro cu TVA.
←Planşa de bord este simplă şi ergonomică, cu indicatoare clare şi comenzi intuitive. Motorizarea 2.2 D-CAT este disponibilă doar cu echiparea de vârf Luxury
Renault Latitude, la primul test
Renault propune în clasa medie o alternativă mai confortabilă pentru Laguna. Deşi Latitude are dimensiuni exterioare apropiate de clasa mare, poziţionarea sa este diferită. Practic, constructorul francez va avea două modele de clasă medie: Laguna, care va fi axată spre sportivitate, şi Latitude, spre confort. Acesta oferă un nivel de spaţiu interior generos şi un tren de rulare elastic. Motorul diesel de 2 litri este silenţios şi rafinat, iar cutia de viteze automată oferă uşurinţă în utilizare.
Date tetehnice: Motor L4 turbo-diesel, cilindree 1995 cmc, putere maximă 175 CP/4.000 rpm, cuplu maxim 360 Nm/2.000 rpm, viteză maximă 220 km/h, acceleraţie 0-100 km/h 9,2 secunde, consum mediu 5,5 l/100 km, preţ de bază 28.100 de euro cu TVA.
Puncte tari: Propulsorul diesel silenţios, oferta generoasă de spaţiu interior, cutia automată, scaune confortabile.
Puncte slabe: Consum uşor ridicat, dimensiuni mari pentru oraş, modularitate slabă.
Pentru mai multe materiale despre maşini, căutaţi la chioşcuri revista Auto Bild