Mergi direct la conținut »
ING anunţă că va returna comisioanele clienţilor care au retras bani de la bancomatele altor bănci. De la ce au pornit problemele
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > ING anunţă că va returna comisioanele clienţilor care au retras bani de la bancomatele altor bănci. De la ce au pornit problemele

ING anunţă că va returna comisioanele clienţilor care au retras bani de la bancomatele altor bănci. De la ce au pornit problemele

ING Bank a transmis, duminică, precizări suplimentare în legătură cu incidentul de sâmbătă după-amiază, care a făcut indisponibile reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home’Bank.

Sâmbătă, de la ora 13.00, reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul HomeBank au devenit indisponibile. Abia duminică, banca a precizat cauzele exacte ale incidentului.

„Sâmbătă 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13.00”, a arătat ING Bank, într-un comunicat.

Incidentul din timpul testului a afectat toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, „respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro”.

„În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată”,  afirmă banca. După incident, ING a activat procedurile de recuperare prevăzute în astfel de situaţii, iar toate echipele disponibile au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei.

Potrivit băncii, serviciul de online banking al ING a redevenit disponibil la ora 21.15, adică la peste opt ore după apariţia incidentului, în timp ce tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale la ora 23.00, fiind indisponibile zece ore.

Reacția lui Adrian Năstase după ce a aflat că Iohannis vrea să-i retragă decorația
Recomandări

Reacția lui Adrian Năstase după ce a aflat că Iohannis vrea să-i retragă decorația

Banca admite că a comunicat neadecvat pe perioada incidentului. „Ne pare rău că am dezamăgit pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi”, a precizat banca.

Banca anunţă că va returna comisioanele clienţilor care au retras sâmbătă bani la bancomatele altor bănci şi ar putea acoperi şi alte costuri ale clienţilor. ING avea 866.000 de clienţi activi în România la finalul lui 2015, după ce a atras 96.000 de clienţi noi anul trecut.

Close
Închide
  Close