După ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunțat că va demara lucrări de reabilitare a tronsonului Drajna – Lehliu (40 de kilometri) de pe Autostrada A2, lucrări ce vor dura trei luni, începând cu finalul lunii iulie sau începutul lunii august, accesul spre litoral ul românesc va fi și mai greoi, din cauza faptului că podul de la Agigea urmează să fie și el închis.
În momentul de faţă, pe podul de la Agigea se circulă cu restricţie, potrivit CNADNR, fiind permisă exclusiv circulaţia autovehiculelor cu masa sub 5 tone, cu excepţia autovehiculelor destinate transportului de persoane – traficul rutier se desfăşoară pe benzile centrale ale podului, iar viteza de circulaţie este limitată la 50 km/h. Urmează însă ca podul să fie închis total, pentru două luni de zile, până când vor fi executate lucrări de punere în siguranţă.
Reacția operatorilor din turism a fost imediată. „Ne-am exprimat punctul de vedere, restul rămâne în sarcina ANT-ului (Autoritatea Națională pentru Turism) pentru că ei sunt cei care patronează bunul mers al turismului. Este posibil ca aceste lucrări să fie amânate. Am înțeles că nu s-a făcut încă licitația. Dacă durează atât de mult licitația, nu înțeleg de ce nu s-ar face aceste lucrări în septembrie. În condițiile în care se va închide și podul de la Agigea, vă dați seama ce înseamnă accesul spre sudul litoralului!”, a spus Nicolae Bucovală, şeful Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc.
Pănă la noi ordine, este foarte posibil ca drumul spre mare, care și așa era aglomerat în sezonul estival, să devină un calvar. Neajunsul apare într-un moment ce se anunța propice pentru operatorii de turism de pe litoral, în condițiile în care, dată fiind situația tensionată din țări apropiate, unde românii alegeau să își petreacă vacanțele, mulți dintre ei se reorientează spre plajele de la noi.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro