Scădere dramatică a vânzărilor
Cuprins:
Decizia marchează sfârșitul unei călătorii dificile pentru Nikola, care a inclus mai multe schimbări de conducere, scăderi dramatice ale valorii acțiunilor și acuzații din partea vânzătorilor.
Provocare pentru industria electrică
Nikola nu este singura companie de vehicule electrice care se confruntă cu dificultăți. Alte start-up-uri din domeniu, precum Fisker, Proterra și Lordstown Motors, au depus cereri de faliment în ultimii ani. Aceste companii s-au confruntat cu probleme de finanțare pentru operațiunile lor intensive în capital, în contextul ratelor ridicate ale dobânzilor și al cererii în scădere.
Steve Girsky, CEO-ul Nikola, a explicat situația companiei
„Ca și alte companii din industria vehiculelor electrice, ne-am confruntat cu diverși factori de piață și macroeconomici care ne-au afectat capacitatea de a opera. Din păcate, cele mai bune eforturi ale noastre nu au fost suficiente pentru a depăși aceste provocări semnificative”.
Chiar și Tesla, compania condusă de Elon Musk, a raportat prima sa scădere a vânzărilor anuale în 2024, în ciuda ofertelor și stimulentelor.
Strategia de vânzare a activelor Nikola, care a început prin producerea de camioane semielectrice cu baterii și s-a orientat ulterior către camioane electrice pe bază de hidrogen, a decis să inițieze un proces de vânzare pentru a maximiza valoarea și a asigura o închidere ordonată a operațiunilor.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_5fdf7c52d37f735faae9195915ec1a11.jpg)
Compania va continua unele operațiuni de suport pentru camioanele aflate în teren și unele operațiuni de alimentare cu hidrogen până la sfârșitul lunii martie.
Probleme tehnice și financiare
Nikola, cu sediul în Phoenix, Arizona, a livrat primul său vehicul în decembrie 2021. O serie de incidente de incendiu implicând camioanele sale electrice în 2023 a dus la rechemarea tuturor vehiculelor și a ridicat îngrijorări privind siguranța.
În 2024, Nikola a crescut producția de camioane pe bază de hidrogen, dar încă pierdea sute de mii de dolari pentru fiecare vehicul vândut. Operatorii de flote au fost reticenți în a investi în adoptarea camioanelor electrice în contextul costurilor ridicate de împrumut.
Valoarea de piață a companiei a scăzut dramatic
De la un vârf de aproximativ 27 de miliarde de dolari în 2020, când era evaluată mai mult decât Ford Motor, valoarea a scăzut la mai puțin de 50 de milioane de dolari în prezent.
Sarah Foss, șefa departamentului juridic al firmei de analiză de credit și restructurare Debtwire, a comentat situația:
„Cred că toate acestea au venit împreună: luptele cu care s-au confruntat, plus concurența în creștere, provocările operaționale și costul ridicat pentru industria auto electrică în ansamblu”.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_40d81d0493f889cea721723b620ea365.jpg)
Detalii financiare
Conform documentelor depuse la tribunalul de faliment din Delaware, Nikola a listat active între 500 de milioane și un miliard de dolari. Compania a estimat că datoriile sale se situează între un miliard și 10 miliarde de dolari.
Numerarul și echivalentele de numerar ale Nikola au scăzut semnificativ, ajungând la 198,3 milioane de dolari la sfârșitul lunii septembrie, comparativ cu 464,7 milioane de dolari la sfârșitul anului 2023.
Miercuri, compania a declarat că intră în procedura de faliment cu 47 de milioane de dolari în numerar disponibil. Acțiunile companiei au scăzut sub pragul de un dolar de mai multe ori, iar Nikola a recurs la o divizare inversă a acțiunilor anul trecut pentru a se conforma regulilor de listare ale Nasdaq.

Elgabri • 20.02.2025, 02:29
Aceasta companie a fost da la inceput o teapa nu cred ca a produs cu adevarat ceva doar a sifonat bani de la fraieri .
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_12be16174928c1de7d1582f9b566c51e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_aca083c6b0ac19185247aebdd9d2b813.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_3919cdbed5ec5f680fe9d199cc31eb0c.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_2e0169700b74fae675b44d40e7efcc08.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_b97905c0079984d5ca989d258bf6a06b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_51ec6416bb674cd3cb52b073081dc239.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_70494323ae60372a9da79d0f1a4c7720.jpg)