Ei bine, din 2011, când a fost inaugurat, nu s-a făcut nicio recepție, pasajul fiind în întreținerea constructorului, care nu prea s-a preocupat de acest aspect.
Gropi, becuri arse, rugină. Așa arată acum pasajul, un important proiect de infrastructură pentru Capitală, care a costat 240 de milioane de euro, fiind inaugurat în iunie 2011 de Sorin Oprescu, Primarul General de atunci.
Trotuarul rulant, care leagă Gara Basarab de Gara de Nord, inaugurat tot de Oprescu, în noiembrie 2013, și care a costat aproximativ 11 milioane de lei, nu mai funcționează, este murdar și plin de grafitti.
Mai mult, stația intermodală de pe pod, cea mai modernă stație din țară a devenit o cronică românească a nepăsării. Drumul spre civilizație s-a stricat și a fost abandonat: balustradele sunt ruginite, scările rulante și lifturile nu mai funcționează, una dintre ușile de acces este defectă, nu este iluminată și e plină de găinaț.
„În momentul în care s-au finalizat parțial lucrările la Pasajul Basarab ( la mometul inaugurării nu era finalizată parcarea de sub pasaj, lifturile, trotuarul rulant etc) și s-au făcut toate testele de rezistentă, acesta a fost deschis circulației rutiere. Acest lucru a fost posibil pentru că pe vechiul regulament de recepție, prevăzut în H.G.273/1994, beneficiarii lucrărilor puțeau prelua și pune în funcțiune părți din lucrare. În ceea ce privește recepția la terminarea lucrărilor la Pasajul Basarab menționam că la preluarea mandatului actualei administrația acest proces nu era nici măcar demarat”, se arată într-un răspuns trimis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.
Reprezentanții instituției spun că abia abia anul trecut s-au făcut procedurile pentru recepția lucrării, însă comisia de recepție a cerut expertizarea obiectivului.
„În anul 2017 s-a constituit comisia de recepție la terminarea lucrărilor, formată din specialiști ai Primăriei Municipiului București (PMB), Regia Autonomă de Transpot București (RATB), Administrația Străzilor și ai Inspectoratului de Stat în Construcții care, în urma verificării lucrărilor executate și a documentelor suport a decis expertizarea întregii lucrări. Expertiza realizată de profesori universitari, ingineri de Univeristatea Tehnică de Construcții București este finalizată, fiind depusă în data de 2 martie la Registratură PMB. După analiză acestei expertize comisia este în măsură să comunice rezultatele și măsurile ce se impun”, se arată în răspunsul Primăriei Capitalei.
Din cauza faptului că această procedura legală nu s-a finalizat, de întreținerea pasajului s-a ocupat constructorului, iar după cum se vede în imagini, acesta a început să se degradeze. Abia după recepție, de întreținerea lui se va putea ocupă municipalitatea.
„Având în vedere că nu s-a făcut recepția la terminarea lucrărilor, de mentenanța pasajului s-a ocupat constructorul. După finalizarea recepției pasajul va fi dat în administrarea Administrației Străzilor. În ceea ce privește perioadă de garanție a acestui obiectiv de investiții precizăm că această nu a expirat, având în vedere că garanția se calculează de la momentul semnării recepției la terminarea lucrărilor”, mai precizează Primăria Capitalei.
Pe lângă problemele cu recepția, constructorul, ASTALDI se judecă cu Primăria Capitalei și spune că a executat lucrări în plus de 111.652.227 lei.
„Precizăm că Primăria Municipiului București nu are nicio datorie față de asocierea Astaldi-FCC Construction, toate situațiile de lucrări certificate de către consultant au fost plătite. Menționam că asocierea a acționat în instanță Municipiul București în urmă cu câțiva ani, pentru plată unor lucrări suplimentare, neprevăzute în contract. Dosarul se află în prezent pe rolul instanțelor de judecată”, se mai arată în răspunsul trimis de Primăria Capitalei la solicitarea sursei citate.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro