Debutul lucrarilor la tronsonul Moara Vlasiei- Ploiesti al celei de-a patra autostrazi a Romaniei, Bucuresti- Brasov, a debutat cu un eveniment neasteptat. Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a survolat, la mansa unui avion de mici dimensiuni, zona unde utilajele brazdau campul, langa Ploiesti, pentru viitoarea autostrada.
De la aproape un kilometru inaltime, la mansa unui avion de mici dimensiuni, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a evaluat lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti al celei de-a patra autostrazi a Romaniei, care va lega Capitala de Brasov. Lucrarile au debutat ieri, in apropierea Ploiestiului. Ministrul Berceanu a incercat cu aceasta ocazie sa imbine placutul cu utilul. Proaspat beneficiar al unei licente de ”private pilot”, de numai trei luni, Berceanu a tinut sa survoleze zona lucrarilor. El a decolat de pe aerodromul Strejnicu, din apropierea viitoarei autostrazi. “Chiar daca sunt implicate trei companii in realizarea proiectului, vorbim de fapt de o singura lucrare.
Daca nu se va respecta termenul, cu siguranta vom rezilia contractul cu cei care executa lucrarea”, a precizat, ieri, Berceanu. Firmele avizate pentru realizarea acestui tronson sunt Speditin UMB, PA& CO International, SC COM-AXA si Euroconstruct.
Pentru a putea fi construita autostrada, autoritatile au facut o serie de exproprieri. De altfel, un mic conflict a izbucnit ieri intre viceprimarul comunei Barcanesti, traversata de A4 si ministrul transporturilor. ”Oamenii se plang ca nu au primit nici un ban. Noi ce le spunem?”, l-a intrebat viceprimarul Gheorghe Croitoru pe ministru. Raspunsul a venit prompt si sec. ”Nimeni nu va ramane cu buza umflata”, a spus Berceanu, acuzand anumite proceduri birocratice.
Va costa 200 de milioane €
Tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti va avea o lungime de 42,5 kilometri, iar la realizarea sa se vor folosi peste 160.000 de tone de asfalt. Proiectul ar trebui predat in 36 de luni, garantia lucrarii fiind de trei ani, doar pretul acestui tronson ridicandu-se la aproape 200 de milioane de euro. Autostrada Bucuresti – Brasov va fi varianta rapida a DN1, va avea 174 de kilometri, pretul total al realizarii sale ajungand la 2,7 miliarde de euro. Se urmareste decongestionarea DN1, care in prezent este tranzitat de 80.000 de masini pe zi.