MENIU CAUTĂ
16 Dec. 2015 23:45

Soluția antițeapă există! Problema kilometrajului măsluit ar putea avea rezolvare

Distribuie

Car Pass-ul implementează decizia guvernului prin care fiecare service sau centru de inspecţie tehnică periodică (ITP) este obligat să înregistreze şi să transmită către un centru numărul de kilometri ai maşinii de fiecare dată când aceasta intră în unitatea respectivă.
Astfel, noul client va cunoaşte cu exactitate câţi kilometri are maşina pe care doreşte să o cumpere. În afara implementării acestui sistem, în România, Guvernul ar trebui să scoată în afara legii ajustările aduse kilometrajului, dar şi să interzică vânzarea de echipamente dedicate acestei operaţiuni. În plus, pe contractul de vânzare ar putea fi introdusă o rubrică în cadrul căreia vânzătorul ar trebui obligat să înscrie numărul de kilometri ai maşinii. În cazul în care se dovedeşte că acea valoare este falsă, el să răspundă patrimonial sau penal pentru înşelăciune. Iar pentru a vă potoli puţin dorinţa de cumpărare a vehiculelor second- hand fără un istoric clar, vă vom da două exemple. Primul dintre acestea este un Mercedes- Benz C 220 CDI din 2005. Kilometrajul a fost dat înapoi de la 585.844 km la 167.562 km, o diferenţă de 418.282 km. Al doilea exemplu este un Opel Vivaro din 2012. Maşina a avut 363.690 km, iar proprietarul a dat kilometrajul înapoi până la 49.326 km.
Avem în faţă atât problema, cât şi un model viabil de combatere a fenomenului de dare a kilometrajului înapoi. Întrebarea este dacă Guvernul României şi Registrul Auto Român (RAR) vor să ţină cont de aceste realităţi şi să încerce să rezolve această problemă, cu beneficii pentru toţi clienţii de maşini, dar şi pentru economia ţării', a declarat Mihai Cune, fondator şi director general al Inspecto rAuto.ro, un website prin intermediul căruia poţi verifica istoricul vehiculelor rulate după VIN sau după seria de şasiu.

Noul număr al revistei Auto Bild, la chioşcuri


Din noul număr al revistei Auto Bild, cea mai vândută publicaţie de profil din România, aflaţi ce schimbare de strategie pregăteşte Volkswagen după marele scandal Dieselgate, dar şi cine-i mai tare în Liga de Lux după un test comparativ între BMW seria 7, Audi A8, Mercedes- Benz Clasa S şi Porsche Panamera. Nu rataţi, de asemenea, primul test în România cu noul BMW i3 REX.

Aşteptăm întrebări şi sugestii la adresa de e-mail auto@libertatea.ro

Loading...
Comentarii