28 Sep. 2017 10:22

Interviu LIVE cu Radu Gologan, coordonatorul lotului olimpic de matematică al României. „Normal ar fi să existe câteva manuale alternative care să circule pe piață în mod liber”

Distribuie

Interviu LIVE cu Radu Gologan, coordonatorul lotului olimpic de matematică al României.

Iată cele mai importante declarații ale lui Radu Gologan:

  • la școlile 9-10 se face școală foarte bună;
  • noile manuale sunt adaptate în mare parte tehnologiilor IT;
  • copii spun adesea că se plictisesc la școală. Ei nu înțeleg de ce s emai scrie pe tablă, de ce informația pe care pot s-o găsească și altfel mai trebuie scrisă în caiet;
  • profesorii care nu s-au adaptat îi țin pe loc pe copii;
  • mulți dascăli au început să se adapteze, mai ales dintre cei tineri, dar cei încremeniți în mentalități vechi vor părăsi sistemul în primul rând din motive de vârstă;

Despre manualul unic:

  • eu nu cred că se va introduce până la urmă manualul unic;
  • normal ar fi să existe câteva manuale alternative care să circule pe piață în mod liber;
  • nu cred că problema este un ghiozdan mai ușor pentru elevi;
  • manualul nu merge cu copilul acasă, manualul rămâne în dulapul copilului la școală;
  • în țările unde Educația ocupă un procent mare din PIB, copilul stă la școală până după amiază;

Despre ministrul Educației, Liviu Pop:

  • nu voi comenta despre persoane. Domnul Pop a fost numit de un partid politic, n-am nici o aversiune față de nici un partid politic. Urmăresc cu inteligență peisajul politic românesc și nu sunt foarte mulțumit. De fapt, nu sunt deloc mulțumit;
  • pe majoritatea celor 20 de miniștri ai Educației i-am cunoscut personal și nu mi-a dat nimeni impresia că nu ar vrea să facă lucruri;

Despre Bacalaureat:

  • este mai ușor decât acum un deceniu și infinit mai ușor decât acum 30 de ani;
  • s-a dorit ca Bacalaureatul să fie trecut de marea masă a absolvenților de liceu;
  • forma în care se desfășoară bacalaureatul a rămas și ea încremenită în acest sistem;
  • copiii din generația de astăzi sunt mai inteligenți decât în urmă cu 40 de ani și mai dornici de concret;
  • Bacalaureatul ar trebui și el schimbat;
  • în țările dezvoltate, Bacalaureatul se desfășoară în fața calculatorului;
  • în America este o agenție, care este privată, dar de interes public, care se ocupă de testare. Copiii care vor să obțină acel atestat dau acest examen din toate domeniile. Acel rezultat nu greșește;
  • la ei nu există bacalaureat, dar există admiterea la școlile mari;

Despre olimpici și performanța restului elevilor:

  • nu înseamnă că doar acei copii care iau medalii la olimpiade reprezintă masa de excelență a României. Dacă vă uitați la școlile importante din afară, senzație fac mulți alți elevi proveniți din școlile românești;
  • avem un procent mare de absolvenți care merg la universități din țară și rămân, marea majoritate, în țară;

Despre eliminarea inspectorilor de specialitate:

  • nu știu exact la ce se gândește, poate fi o decizie politică, nu mă amestec;
  • sistemul de învățământ s-a birocratizat foarte mult în ultimii ani;
  • nu este o idee bună de a nu avea inspectori de specialitate;
  • dascălii, în ultimii ani, mai mult scriu hârtii și fac dosare decât să se ocupe de ce ar trebui ei să facă la clasă. De multe ori, ei au de făcut hârtii și nu mai reușesc să ajungă la clasă, deci se pierd ore de curs;
  • sistemul de învățământ nu are voie să fie atacat de pe o zi pe alta, sunt probleme care trebuie rezolvate în timp;

Despre matematicienii care mai sunt în țară:

  • am terminat facultatea la mijlocul anilor ’70 și nu am avut posibilitatea să prind o bursă pe-afară, un stagiu afară. O singură dată am reușit să prind o bursă de o lună de zile în Franța;
  • majoritatea celor din generația mea sunt în România. Există câțiva colegi din generația mea care lucrează în străinătate, unde sunt matematicieni de forță. Acești colegi de-ai mei din marile universități americane, franceze, germane sunt prezenți adesea în România la cercetări științifice;
  • cam 80% dintre foștii olimpici cu medalii din generația mea nu mai sunt în România. Cam 10% au rămas în România și cam 10% s-au întors în România după un stagiu de doctorat în afară;
  • anual avem 6 copii care sunt în lotul olimpic de matematică din România. Anual, doar unul sau doi rămân în România;
  • sistemul românesc se comportă fără această teamă a cuvântului elitelor;
  • dacă vă uitați în aparatul guvernamental, nu tinerii cei mai buni ocupă roluri de consilieri, ci adesea absolvenți ai facultăților care au avut probleme cu acreditarea sau care ei înșiși au avut probleme cu școala la un moment dat;

Despre unde se îndreaptă învățământul din România:

  • în matematică există teoria predicției. Există anumite domenii unde acestea nu funcționează. În învățământ nu funcționează această teorie;
  • România are o bază genetică, biologică foarte bună. Există posibilități permanente de apariție a elitelor;
  • copilul trebuie să știe că școala trebuie respectată;
  • eu sunt optimist, eu nu cred că mințile luminate din țara asta vor mai lăsa ca învățământul să se ducă în jos.
Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Reacția lui Liviu Dragnea după apariția scrisorii nemulțumiților din PSD
Loading...
Comentarii