Seful de la Mercedes, Dieter Zetsche, are doua mari prioritati: dezvoltarea noii game compacte si industrializarea propulsiei cu pile de combustie. Mercedes a investit mai mult ca niciodata in dezvoltarea noii game cu tractiune fata: 2 miliarde euro in noua uzina din Kecsemet, Ungaria si in modernizarea uzinei de la Rastatt si 400 milioane de euro in uzina de motoare.
In ceea ce priveste Clasa A, in afara de emblema marcii, totul este absolut nou. Niciodata in istoria automobilului un model nou nu a fost 100% schimbat: platforma, motoare, cutii de viteze, sisteme de asistenta, filozofie de design. Vechea Clasa A a fost apreciata de persoanele mai in varsta datorita pozitiei de condus mai inalte, care permitea un acces mai facil la bord. Noua generatie surprinde prin contrast cu vechea generatie, promovand proportiile unei masini compacte clasice. La exterior, noua Clasa A (nume de cod W176) seamana mult ca proportii cu BMW Seria 1, cu diferenta ca Mercedes a reusit sa ofere un design mai emotional, mai modern, mai tineresc. De altfel, Seria 1 este alaturi de noul Audi A3, principalul concurent al lui Mercedes.
Intre ei, un intrus: noul Volvo V40, care, cel putin ca design, atrage foarte mult cu linia sa dinamica si reusita.
Care dintre acestea trei este regele clasei compacte? Rezultatele in testul comparativ publicat pe site-ul Auto Bild