Cursele comandate în aplicaţii de ridesharing costă mai mult, deoarece numărul maşinilor a scăzut, iar mulţi şoferi s-au retras pentru că nu documentele cerute de noua lege care a a intrat în vigoare la începutul lui februarie.
„Maşinile au rămas mai puţine pe stradă şi atunci tarifele au crescut”, a spus un şofer, potrivit Mediafax.
Clienţii, însă, au şi de câştigat, pentru că noua lege obligă şoferii de ridesharing să aibă acte care să ateste că ştiu meserie, au maşini sigure şi pot să despăgubească pasagerul în cazul unor accidente.
„Nu s-a ştiut niciodată de ce documente e nevoie. Legea care a intrat în vigoare acum spune negru pe alb ce acte trebuie să aibă şoferul”, a precizat Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală.
Unul din șoferii care a obținut avizele explică ce documente trebuie să aibă un șofer Uber sau Bolt pentru a putea circula în legalitate.
„E vorba de atestatul care ne dă dreptul să practicăm meseria asta. E vorba de un atestat pentru transportul în regim de închiriere. Ecusonul de la platforma pe care activezi, în cazul meu, Uber, copia conformă a licenţei de transport în regim alternativ, asigurarea pentru persoane şi bagaje, plus asigurarea obligatorie. Cam acestea ar fi documentele…Şi, trebuie să facem revizia tehnică periodică la şase luni. Asta e, practic, ecusonul care vă arată dumneavoastră că eu sunt atestat să fac treaba asta. Trebuie pus undeva la vedere, astfel încât poliţiştii să-l poată repera uşor. Şi în rest, să avem spor la comenzi”, a spus un şofer.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a014aab8d2617abaa34836fd74310f24.jpg)
20.000 de şoferi au obţinut până acum autorizaţii pentru transport în regim de închiriere şi câteva mii depun acum actele. Acestea costă în jur de 1.000 de lei, iar șoferii o cosnideră o investițe pe care o amortizează ușor.
Piaţa platformelor de mobilitate urbană din România a fost estimată la un miliard şase sute de milioane de lei anul trecut, iar clienţii sunt mulţumiţi chiar dacă preţurile au crescut.
„Îmi plac şoferii, sunt de treabă, mai purtăm conversaţii, de ce nu, şi sunt de calitate” (…)
„E foarte rapid şi vine imediat”, spun unii dintre clienți
Legea care impune aceste condiții şoferilor din ridesharing a fost aprobată anul trecut, după proteste de amploare ale taximetriştilor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email [email protected]
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_2e667bc58e85c2fadba426f6b21b0786.jpg)

:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_edfd4e570148ec4d98f5f5c269d8a276.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1361ab9b167672c8b0b17525da79b641.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_ad198f7a01e3249086bd43f0a4273909.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_e52682669d522607d86784208b893fe8.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_238192d9f3c246043486dd73bfa93b86.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_f101b72bd4f2574cb6317f6e274368c6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_d7ac11480a05000f858f9edb20f100dd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_e150f563db80706f8516db5b71837a08.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.