În sfârşit, cel mai aşteptat model de la Dacia e disponibil publicului larg. E vorba de varianta cu tracţiune 4X4 a SUV-ului produs la Mioveni. Reporterul Libertăţii a avut şansa să pună la treabă un Duster cu tracţiune integrală, pe un traseu accidentat, din Maroc.
Zumzet mare, ca într-un stup de albine, pe un teren sterp, plin de denivelări din apropierea oraşului marocan Marrakech… Aici, oficialii Renault-Dacia au organizat testul oficial al SUV-ului de la Dacia, Duster.
Sar la volanul unui model 4X4, cu motor diesel care dezvoltă 110 cai putere, curios nevoie-mare să descopăr cât de dibace este prima maşină cu tracţiune integrală a producătorului autohton.
Varianta «off-road» are şase viteze
Varianta aceasta de tracţiune dispune de şase viteze. “Pe teren accidentat se aplică regula «mergi cât mai încet posibil şi accelerează doar cât e necesar»”, îmi spune tehnicianul Renault, de pe scaunul pasagerului. Abordăm din prima o pantă cu o înclinaţie care dă impresia că maşina fie se va răsturna, fie se va înfige cu botul în pământ… “Lasă ambreiajul liber în prima treaptă şi lucrează doar din frână. Nu accelera sub nici o formă!”, mi se şopteşte. Uimitor, deşi am călcat în neştire frâna, motorul a continuat să toarcă liniştit…
![]() |
![]() |
În continuare, garda la sol de 21 de cm şi unghiul de atac de 30-36 de grade au permis, cu acceleraţia călcată la podea, tot în prima viteză, abordarea unor rampe abrupte, fără nici o problemă. Am coborât chiar prin crevase, stând numai pe trei roţi! De fiecare dată, Duster s-a comportat exemplar, demonstrând că modelul 4X4 va fi un vis împlinit pentru şoferii terorizaţi de drumurile din ce în ce mai “off-road” din România.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_ecda415bdb023eab50d7c84b050dc641.jpg)
Modelul 4X2 pe benzină e mai «puturos»
În cazul versiunilor 4X2, nu am fost impresionaţi de motorul 1.6l 16V cu 110 cai putere. Acceleraţia trebuie călcată cu simţ de răspundere, acul turometrului trebuind să sară până la 4.000 tr/min. pentru a câştiga viteză, în timp ce la motorul 1.5l diesel, de 85 de cai putere, 2.500 de turaţii pe minut erau suficiente pentru a pune turbina în mişcare şi a “o lua din loc”.
Ce au ales românii
60% din cei care au comandat vor Duster 4X4
90% din cereri au fost pentru versiunea de echipare Laureate
60% au preferat motorizarea diesel
60% au optat pentru tracţiune 4X4
Vrei şi tu o maşină? Libertatea are mii de oferte avantajoase pentru tine! Intră aici!
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_8f01cf0c0b0bb077ec0b38c60ca0d2aa.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_a765334e4c064ae6c480479a6e797cdf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_177eb5f41ab4dde598bd682fea2cf6e5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_5a61b2567e06fec5bed632331d37f944.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_3a0d7666c6fff40b21207f5705af8459.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_037de6a02850433c0f4002856751a899.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_60edbaa8b3945cd10e49f9efb477982f.jpg)
Comentează
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.