Volkswagen a anunţat săptămâna trecută că a subestimat nivelul emisiior de CO2 în cazul a 800.000 de maşini VW, Skoda şi Seat comercializate în Europa. Acest anunţ adânceşte şi mai mult criza care afectează producătorul german după scandalul emisiilor de NOx izbucnit în Statele Unite ca urmare a “păcălirii“ testelor de poluare prin instalarea unui aşa-numit “defeat device“. Scandalul bioxidului de carbon din Europa este potenţial mult mai grav, multe ţări europene având sisteme de taxare bazate pe emisiile de CO2. De asemenea, Uniunea Europeană impune limite stricte pentru flotele producătorilor de maşini, astfel că depăşirea acestor praguri ar putea însemna mai multe penalităţi pentru Volkswagen.
Producătorul german a anunţat că va acoperi eventualele taxe suplimentare pe care le-ar putea avea de plătit proprietarii din Europa ca urmare a depăşirii limitelor emisiilor de CO2. Pentru aceasta a alocat alte două miliarde de euro, peste suma iniţială de 6,7 miliarde prevăzută pentru remedierea maşinilor implicate în scandalul “Dieselgate”.
Noul număr al revistei Auto Bild, la chioşcuri
Noul număr al revistei Auto Bild, cea mai vândută publicaţie de profil din România, vă prezintă un test, în premieră în România, cu BMW Seria 3 facelift, dar şi o analiză a atacului Skoda pe segmentul SUV. Citiţi, de asemenea, un prim test comparativ în care noul Mercedes- Benz GLC străluceşte şi aflaţi din revistă dacă Tesla Model S P850 atinge autonomia promisă.