Grâul scade pofta de mâncare

Cercetătorii din domeniul nutriţiei par să fi găsit un “medicament” împotriva obezităţii: un extract de cereale capabil să inhibe apetitul. Dacă acesta ar fi introdus în produsele de tip fast-food, rata obezităţii ar scădea considerabil, susţin oamenii de ştiinţă.

Grâul şi ovăzul în special, dar şi celelalte cereale conţin nişte lipide care “învelesc” grăsimea înainte de digerare, astfel că enzimele care o descompun lucrează mai lent decât de obicei. Øn a­ceastă situaţie, creierul primeşte semnale că stomacul e plin, chiar dacă acesta este doar pe jumătate plin. Senzaţia de saturaţie instalată se poate men­ţine până la 12 ore, făcându-ne să mâncăm puţin sau chiar deloc.

Cercetătorii în­cear­că să obţină un extract de cereale care să poa­tă fi introdus în orice produs cu conţinut de grăsime, pentru a face oamenii predispuşi la îngrăşare să mănânce mai puţin şi astfel să scadă rata obezităţii, care în ul­­­tima vreme a a­­­tins co­te a­­larmante. Ei cred că extractul ar trebui introdus în special în alimentele de la fast-food, principalele vinovate pentru faptul că po­pulaţia e din ce în ce mai grasă, dar se tem că patronii restaurantelor de acest tip se vor opune, pentru că nu au nici un interes să le sca­dă vân­ză­­­rile.

Omleta, cel mai bun mic dejun?

Experţii în nu­tri­ţie din Marea Britanie con­side­ră omleta micul dejun ideal, deoarece consumul de ouă dimineaţa asigură organismului energia necesară în munca fizică şi inte­lectuală de­pu­să de-a lungul în­tre­gii zile. În plus, ouăle sunt, potrivit specialiştilor, un superaliment, pentru că sunt bogate în vitaminele D şi B12, aminoacizi şi antioxi­danţi.

Orezul brun previne diabetul

Orezul brun e de preferat celui alb, da­că vrei să te pă­zeşti de diabetul de tip II, au descoperitcerce­tă­to­rii americani. După ce au analizat obiceiurile alimentare a zeci de mii de oameni, supunându-i analizelor din doi în doi ani, cercetătorii de la Şcoala de Sănătate Publi­că din Boston au observat că persoanele care consumă cinci sau mai multe porţii de orez alb săptă­mâ­nal sunt cu 17% mai predispuse să se îmbolnăvească de diabet de tip II în comparaţie cu cele care se limitează la o porţie de orez alb pe lună. În schimb, cei care manâncă orez brun de două sau mai multe ori pe săptămână prezintă un risc cu 11% mai mic decât cei care consumă orez alb.

Hipertensivii trebuie să consume peşte

Hipertensiunea ar­te­rială poate fi scă­zută cu ajutorul alimen­ta­ţiei potrivite. Pentru asta, trebuie cres­cu­tă cantitatea de legume şi fructe con­su­ma­tă zilnic şi introduse cât mai des în meniu peşte (somon, ton, sardine, macrou), usturoi, cea­pă, cereale integrale, soia, fasole, nuci şi ulei de măsline. În schimb, trebuie eliminate gră­si­mi­le, alimentele procesate ori rafinate, prăje­lile şi produsele de tip fast-food. De asemenea, consumul de sare şi de zahăr, dar şi cantitatea de cafea băută zilnic trebuie reduse.

Votează articolul!

Familia ta Copilul
micapublicitate.ro
 
ziare powered by Distinct New Media