Satisfacția la locul de muncă. Cum o obținem și cum ne ajută să ne simțim mândri și fericiți

Amprenta pe care ne-o lăsăm asupra lumii e unul dintre cele mai importante lucruri care ne fac să ne simțim bine la un loc de muncă. Mai mult, ne face să fim fericiți. O spun cercetătorii și studiile lor. Dar cum se explică asta și cui se aplică? Ei bine, veți fi surprinși. Nu contează dacă serviciul tău e într-un birou sau într-un depozit, toți suntem uniți de această nevoie de a ne bucura de impactul muncii făcute de noi.

E normal să vrem să simțim că ceea ce facem la serviciu este important și contribuie la bunul mers al lucrurilor. E valabil și dacă ne referim la companie, dar și la comunitate (orașul, țara etc.). Adevărul e că atunci când vezi că ceva ce ai făcut tu îți ajută colegii sau clienții, și le face viața mai bună, simți o satisfacție enormă, pe care nimic nu o poate înlocui. Te simți mândru. Simți că faci parte dintr-un proces și că ești o rotiță importantă în mecanism, fără de care întregul nu ar funcționa.

Așa că locurile de muncă care implică activitate mecanică sau fizică nu mai sunt de multă vreme ceva cu care să ne rușinăm. În societatea modernă în care trăim, colegii dintr-o companie sunt egali. Cu toții contăm pentru că fiecare dintre noi influențează rezultatul final. Contribuim cu lucrul bine făcut de propriile noastre mâini, fără de care nu s-ar ajunge la succesul final, fie că e vorba de o clădire nouă în oraș, de un raport financiar sau chiar de un client fericit, care revine din nou și din nou.

Șefii companiilor care se respectă, sunt la curent cu aceste metode moderne de a conduce o firmă și angajații săi. Ei își tratează cu respect și cu recunoștință fiecare angajat. Mai mult, investesc în dezvoltarea fiecăruia și îi încurajează să își facă treaba din ce în ce mai bine. Lidl, de exemplu, este o companie de acest fel. Lanțul german e prezent în 27 de țări din Europa, iar în România operează peste 200 de magazine și 4 centre logistice cu peste 5.000 de angajați. Fie că e vorba de România, fie că e vorba de celelalte țări europene, Lidl aplică aceeași filosofie în relația cu angajații săi: respect și recunoștință pentru munca făcută.

Printre crezurile lor care se văd în activitatea de zi cu zi se numără corectitudinea și unitatea între angajați, iar puterea cuvântului dat (fie că e vorba de colegi sau de clienți) este cea mai importantă. Lidl își tratează cu respect și își răsplătește toți angajații, indiferent de departamentul din care fac parte. De exemplu, ca angajat al lor, vei beneficia de aceleași șanse: un mediu de lucru care te face să te simți fericit, programe de lucru care țin cont de tine, bonusuri și răsplate, traininguri de dezvoltare la cursuri de specializare. Verifică selecția de locuri de muncă disponibile la Lidl și alege-l pe cel care ți se potrivește. Explorează articolele noastre speciale și află mai multe detalii despre relația noastră cu locul de muncă.

Comentarii