Home schooling în situații „excepționale”

„Eu cred că nu trebuie să ne ascundem că este o practică care există în diverse ţări şi am propus home schooling-ul ca o situaţie educaţională posibilă în România pentru situaţii de excepţie, nu ca o practică obişnuită, nu ca o practică curentă.”, a spus Daniel David, potrivit News.

Ministrul subliniază importanța reglementării acestei practici pentru a evita situațiile în care părinții educă copiii acasă în mod neoficial.

„Eu cred că este un lucru corect să deschidem posibilitatea home schooling-ului şi să nu mai avem aceste situaţii în care oamenii fac pe ascuns, după aceea se trezesc în faţa legii că au probleme, hai să reglementăm!”, a transmis ministrul Educației, luni, într-o conferinţă de presă.

Totodată, Daniel David vrea schimbări și în zona de curriculum.

Principii pentru home schooling

Potrivit propunerilor ministrului, procesul de aprobare pentru educația la domiciliu implică mai multe etape. 

Părinții trebuie să depună o solicitare scrisă către autoritățile locale, în care să justifice necesitatea educației la domiciliu și în care să demonstreze capacitatea de a oferi o educație adecvată.

Solicitarea trebuie să includă:

Secretul Israelului în războiul cu Iranul: micul stat este o mare putere tehnologică, cu companii de zeci de miliarde de dolari. Iar un român a pus bazele acestui ecosistem
Recomandări
Secretul Israelului în războiul cu Iranul: micul stat este o mare putere tehnologică, cu companii de zeci de miliarde de dolari. Iar un român a pus bazele acestui ecosistem
  • Argumentele pentru educația la domiciliu
  • Nivelul de educație al persoanelor care vor preda
  • Un plan detaliat de lucru
  • Demonstrarea condițiilor adecvate de studiu
  • Materialele și metodele de monitorizare a progresului

În solicitare trebuie identificată o „şcoală-umbrelă” care să faciliteze monitorizarea progresului elevului.

De asemenea, este nevoie de o testare inițială a copilului.

Evaluarea și monitorizarea elevilor

Propunerile includ o evaluare inițială comprehensivă a copilului, atât din punct de vedere cognitiv, cât și socio-emoțional. 

Această evaluare are scopul de a determina dacă dezvoltarea copilului este comparabilă cu cea a altor copii de aceeași vârstă.

Ministrul Educației propune, de asemenea, raportări anuale care să includă activitățile desfășurate conform programei școlare și măsurile luate pentru prevenirea izolării sociale a copiilor. 

Evaluările anuale vor fi efectuate de profesori și consilieri școlari pentru a monitoriza progresul academic și dezvoltarea socio-emoțională a elevilor.

Pentru a asigura o dezvoltare școlară și socio-emoțională adecvată, propunerile ministrului includ evaluări anuale obligatorii. 

„Este indicat ca evaluările anuale să cuprindă atât dezvoltarea competenţelor şcolare ale elevilor, cât şi cele socio-emoţionale”, se arată în raport.

Periculoasa tendință de politizare a Comunității de Informații americane sub Trump / Analiză a unui senior CIA
Recomandări
Periculoasa tendință de politizare a Comunității de Informații americane sub Trump / Analiză a unui senior CIA

Acestea vor fi realizate fie de către profesorii și consilierii școlari din școala la care este arondat elevul, fie de o comisie stabilită la nivelul inspectoratului școlar.

Standardele minimale de performanță vor fi stabilite în conformitate cu programa școlară.

În vederea adaptării la posibilele schimbări ale contextului familial, propunerile prevăd reînnoirea periodică a solicitării pentru home schooling. Practic, solicitarea va trebui reînnoită odată la 3 ani.

Măsura are scopul de a se asigura că sunt îndeplinite condițiile necesare pentru educația la domiciliu.

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.