„Sunt aşa de prost obişnuită. În ghilimele spus. În sensul că e de bine peste tot. Pentru mine, n-are nicio importanţă. Eu habar n-am unde sunt. Răspunsul la întrebarea asta eu nu pot să-l dau, pentru că, de ani de zile, de o viaţă, eu văd aceeaşi reacţie. Nici nu îi aud vorbind, reacţia lor este… eu ştiu.. cu picioarele… am tot felul de reacţii. Sunt în anumite ţări în care fac aşa ca un fel de joc ritmic cu aplauzele, aplaudă cu picioarele, se fluieră. E fără limite. Sunt obişnuită aşa şi când nu e aşa nu ştiu cum e. Nu e nicio diferenţă”, a spus Angela Gheorghiu într-un interviu acordat Mediafax.
În ceea ce priveşte alegerea sa pentru a cânta piesa „Copacul”, compusă de Zsolt Kerestely şi interpretată, iniţial în 1975 de Aurelian Andreescu, Angela Gheorghiu spune:
„Mi-am propus să înregistrez această melodie. A fost un gând de-al meu de când eram mică, sigur că ascultam tot felul de voci, de toate felurile, imitam pe toată lumea şi mi-a plăcut foarte mult vocea lui Aurelian Andreescu şi mai mult melodia în sine, ce transmitea ea şi era foarte vocală – contează foarte mult pentru mine. Adică aveam ce să spun pe o astfel de melodie şi odată mi-am spus – pentru că întotdeauna cânt muzică românească schimbându-mi aşa ce să mai cânt, ce să mai cânt -, a venit într-o zi ideea să cânt Zsolt Kerestely şi mi s-a părut foarte inspirat, mesajul cuvintelor este foarte frumos şi l-am cântat într-un concert la Londra, O2 se numeşte arena, cu Placido cântam atunci (Placido Domingo, n.r.), şi la sfârşit am cântat piesa. Îmi aduc aminte de orchestră, că erau puţin debusolaţi, pentru că era altceva, dar a avut un impact atât de mare şi atât de important încât mi-am spus că trebuie să-l înregistrez şi am vrut să-l înregistrez în momentul în care am fost asigurată de prietenii mei, de Bobby Păunescu şi că avem şi un cameraman şi, în ultima vreme, mi-am dat seama că pot să fac ceva cum vreau eu şi nu cum impune o formaţie. Că am făcut cu Holograf un clip şi eu m-am dus pur şi simplu acolo şi au făcut ce au vrut în mintea lor. Bineînţeles, nu era pe gustul meu, se înţelege. Am acceptat de prietenie, dar nu este Angela, a fost o Angela foarte, cum să spun, altruistă. Mi-a plăcut foarte mult şi mesajul, şi melodia, dar… mă rog, eu am muncit foarte mult la melodie, i-am ajutat cu sunet, cu orchestraţie. Totul e făcut de mine, în orice caz.
De data asta, am vrut ca orchestraţia să fie făcută de un profesionist şi Steven Mercurio este un tip care face mult pentru Sting sau pentru prieteni de-ai mei şi am văzut rezultatul, adică omul are o structură clasică şi eu, punând piesa asta într-un concert de muzică clasică, nu voiam să fie aşa o mare discrepanţă. Este, se aude că e crossover, că este altceva, nu mai e Puccini şi Verdi, dar are o forţă extraordinară melodia. Mi-am pus tot sufletul şi sunt foarte sinceră când fac ceva. Mi-a plăcut pur şi simplu. Când şi Bobby şi Viorel Sergovici, pentru că am lucrat înainte cu tatăl lui, am văzut în ani de zile, deci au demonstrat că am cu cine sta de vorbă şi că vor face o treabă bună, am început să pun în mişcare ceea ce trebuie pus în mişcare ca să ajungi la un astfel de rezultat”.