De Ioana Motoc,

 

  1. Nu dormi suficiente ore pe noapte.

Un adult are nevoie de 7-9 ore de somn pentru a se simți odihnit a doua zi. În astfel de condiții, nevoia de a bea cafea ar trebui să dispară.

via GIPHY

 

  1. Folosești perne numai sub cap.

Dacă dormi pe spate, ar trebui să îți pui o pernă sub genunchi. La fel și dacă dormi pe o parte și în orice altă poziție imaginabilă. Coloana trebuie să stea cât mai dreaptă, iar pernele te ajută să o menții astfel.

via GIPHY

 

  1. Dormi pe burtă.

Această poziție poate determina apariția unor probleme cu respirația. Totodată, cei care obișnuiesc să doarmă așa au tendința de a-și întoarce capul pentru a putea respira, lucru care poate afecta coloana și gâtul.

via GIPHY

 

  1. Bei alcool înainte de culcare.

Deși un pahar de vin te poate ajuta să dormi mai bine, limita poate fi foarte ușor depășită. O cantitate de alcool nepotrivită te va face să te trezești de mai multe ori pe noapte pentru a bea apă sau a merge la toaletă, tu nemaireușind să te odihnești.

via GIPHY

 

  1. Nu ai o oră de culcare.

Dacă marțea adormi la 9, iar joia stai până la patru dimineața la seriale, organismul tău nu va ști să-și stabilească o oră la care să intre în repaus, implicit, la care să te trezească. Prin urmare, diminețile tale vor fi groaznice în continuare.

via GIPHY

 

  1. Dormi până târziu în weekend.

Diferențele majore între programul de somn din weekend și cel din timpul săptămânii pot afecta serios capacitatea de concentrare.

via GIPHY

 

  1. Te culci cu stomacul plin.

Această greșeală pe care o face aproape toată lumea duce la indigestie. Dacă tot simți nevoia de o gustare înainte de culcare, încearcă să eviți prăjelile, alimentele grase sau picante.

via GIPHY

 

  1. Dormi pe o saltea mai în vârstă decât tine.

Saltelele nu au o durată de „viață” mai mare de 5-10 ani. În cazul în care a ta are gropi în care simți că aluneci atunci când stai în pat, e cazul să o arunci. Nu de alta, dar coloana ta are de suferit.

 

Așa nu:

via GIPHY

 

Aşa da:

via GIPHY

 

  1. Pijamalele şi lenjeria ta de pat sunt făcute din fibre sintetice.

Aceste tipuri de fibre generează temperaturi greu de suportat pe timpul nopţii. Încearcă să îţi achiziţionezi, în schimb, lenjerie şi articole vestimentare din fibre naturale precum bumbacul.

De asemenea, ca şi pernele, saltelele trebuie să aibă o suprafaţă destul de fermă.

via GIPHY

 

  1. Dormi cu telefonul, televizorul sau computerul deschis.

Toate aceste dispozitive emit o lumină albastră care îţi afectează somnul. Chiar şi înainte de a adormi, e bine să-ţi aloci o oră în care să stai liniştit(ă) în pat.

via GIPHY

 

  1. Dormi într-o cameră în care e prea cald sau prea frig.

Se pare că temperatura ideală este de 18 grade Celsius.

via GIPHY

 

  1. Dormi cu picioarele murdare.

În primul rând, murdărești lenjeria de pat. Iac! În al doilea rând, o baie sau măcar un duș înainte de somn îți reglează temperatura corpului și îți pregătește organismul de somn.

via GIPHY

 

  1. Dormi cu animalul de companie.

63% dintre oamenii care au animale de companie au parte de un somn prost sau chiar nu dorm deloc.

via GIPHY

 

Scuze, am greșit gif-ul.

 

Ăsta e:

via GIPHY

 

Sursă foto: hepta.ro.

Sursă gif-uri: giphy.com.