De Camelia Diaconu,

Ghimbir – proprietăți și beneficii

Ghimbirul își are originea în pădurile tropicale din Asia de Sud și este alimentul folosit de secole pentru diferite preparate culinare, dar și pentru a trata o serie de afecțiuni. Ceaiul de ghimbir este metoda naturală prin care poți ameliora indigestiile, poți reduce intensitatea migrenelor sau a altor dureri, dar și tratamentul natural pentru a trata gripa sau răceala.

Iată cum poți prepara ceai de ghimbir

Se ia o rădăcină de ghimbir de aproximativ 5 cm, se spală bine și se dă prin răzătoare. Între timp, se pune la fiert un litru de apă, iar când ajunge în punctul de fierbere se pune ghimbirul și se mai lasă la fiert pentru un minut. Totul se mai lasă la infuzat pentru 30 de minute, după care ceaiul se strecoară și este numai bun pentru consum.

Ceaiul de ghimbir poate fi îndulcit cu miere sau poate fi completat cu puțin suc de lămâie ori mentă.

Ceai de ghimbir - beneficii
Ceai de ghimbir – beneficii

Rădăcină de ghimbir – proprietăți

  • Puternic antioxidant;
  • Antibiotic natural;
  • Antibacterian;
  • Antifungice;
  • Antioxidant;
  • Energizant;
  • Antiinflamator.

Valori nutriționale pentru 100 de grame de rădăcină de ghimbir

  • Carbohidraţi – 18 g;
  • Fibre – 2 g;
  • Proteine – 1.82 g;
  • Dietary Fiber – 2 g;
  • Zaharuri – 1.7 g;
  • Fosfor – 34 mg;
  • Zinc – 0.34 mg;
  • Acid Folic – 11 mcg;
  • Riboflavina – 0.034 mg;
  • Niacina – 0.75 mg;
  • Sodiu – 13 mg;
  • Vitamina B6 – 0.16 mg;
  • Calciu – 16 mg;
  • Fier – 0.6 mg;
  • Vitamina C – 5 mg;
  • Potasiu – 415 mg;
  • Magneziu – 43 mg.
Rădăcină de ghimbir
Rădăcină de ghimbir

Beneficiile consumului de ghimbir

Remediu natural împotriva gripei și răcelii

Consumul de ghimbir, datorită proprietăților sale antibacteriene, poate reduce manifestările gripei și răcelii, iar datorită gingerolului din rădăcină, acesta poate contribui la diminuarea riscului de infecție din organism. Este produsul care întărește sistemul imunitar și care susține organismul să lupte împotriva agenților patogeni precum viruși sau bacterii.

Stimulează funcția digestivă

Ghimbirul stimulează enzimele cu rol eficient în absorbția nutrienților și astfel previne apariția disconfortului digestiv manifestat prin balonare sau indigestie. Datorită proprietăților sale antiinflamatorii, ghimbirul este un adjuvant natural pentru relaxarea mușchilor stomacului și ajută la stimularea sistemului digestiv.

Ajută la reducerea inflamațiilor

Rădăcina de ghimbir are proprietăți antiinflamatoare, iar pentru asta este recomandat consumul de ghimbir în cazul în care te confrunți cu dureri articulare, entorse, febră musculară sau luxații. Poate contribui la reducerea intensității durerilor, dar și la îmbunătățirea semnificativă a mobilității.

Reglează tensiunea arterială

Conform studiilor efectuate, consumul regulat de ceai de ghimbir protejează inima împotriva factorilor de risc precum hipertensiune arterială, colesterol mărit, cheaguri de sânge, acțiuni ce pot duce către grave afecțiuni medicale.

Poate reduce stările de greață

Ghimbirul consumat cu moderație poate reduce simptomele de greață, dar și disconfortul digestiv. De asemenea, în combinație cu busuiocul, ghimbirul poate avea efect revigorant asupra organismului.

Calmează durerile asociate cu osteoporoza

Durerile și stările de înțepeneală ori amorțeală la nivelul încheieturilor sunt asociate cu apariția osteoporozei. În urma unor studii efectuate, cercetătorii au demonstrat faptul că administrarea extractului de ghimbir poate scădea simptomele osteoporozei, ba chiar poate contribui și la reducerea dozei de tratament medicamentos.

Previne apariția bolii Alzheimer

Inflamațiile cronice și stresul oxidant sunt cauze principale ce duc la apariția bolii Alzheimer. Pentru că ghimbirul conține substanțe active antioxidante, consumat regulat, acesta poate îmbunătăți memoria și poate crește timpul de reacție al organismului.

Pudră de ghimbir
Pudră de ghimbir

Alte beneficii ale ghimbirului

  • Reglează nivelul zahărului din sânge;
  • Combate chelia;
  • Luptă împotriva infecțiile fungice;
  • Ameliorează durerile menstruale;
  • Oferă protecție împotriva ulcerului stomacal;
  • Poate inhiba dezvoltarea cancerului.

Cum se depozitează corect ghimbirul

Rădăcina de ghimbir poate fi păstrată o perioadă îndelungată de timp, însă pentru a te asigura ca te bucuri de beneficiile sale, este indicat să depozitezi ghimbirul într-o pungă de plastic pe care să o ții în frigider. Astfel, rădăcina de ghimbir poate stă proaspătă până la 4 săptămâni.

Ghimbir – contraindicații

Dacă este consumat în cantități moderate, ghimbirul este un aliment sigur și nu cauzează efecte adverse. Însă, pot exista cazuri în care ghimbirul să creeze disconfort stomacal sau arsuri la nivelul stomacului, mai ales în cazul persoanelor care suferă de gastrită.
Dacă este aplicat pe piele, sub formă de ulei, ghimbirul poate cauza iritații. Este indicat să faci înainte un test pe o porțiune mică de piele, pentru a te asigura că nu ești alergic la ghimbir.

Citeşte şi:

Ceai de lămâie – beneficii și rețetă. Tratament natural pentru dureri în gât

Ceai de măceșe – cum se prepară și ce beneficii are cel mai bun ceai pentru imunitate

Ceai de ceapă – remediu natural împotriva gripei și răcelii. Cum se prepară ceaiul

Ordonanța militară 6 la MAI, reacția dură a lui CTP: „De ce acum?”
GSP.RO

Ordonanța militară 6 la MAI, reacția dură a lui CTP: „De ce acum?”

Horoscop 31 martie 2020. Vărsătorii devin o sursă reală de stres
HOROSCOP

Horoscop 31 martie 2020. Vărsătorii devin o sursă reală de stres