Un lucru deja bine cunoscut este faptul că pe anvelopele de iarnă apare un simbol „fulg de zăpadă pe un munte”. Acesta indică faptul că anvelopele respective îndeplinesc toate criteriile pentru a circula în siguranță în condiții de iarnă. Pe lângă acest simbol, există însă și alte diferențe elementare între cele două tipuri de cauciucuri. Structura, compusul lor din cauciuc și modelul de rulare sunt principalele elemente ce fac un cauciuc de iarnă să circule perfect pe zăpadă și un cauciuc de vară pe un asfalt încins.  

Anvelopele de vară

Pot face față celor mai multe condiții meteorologice. Cu toate acestea însă, nu sunt indicate pentru climatul rece.

  • Anvelopele de vară oferă o performanță mai bună în principal în lunile mai calde. Au un compus relativ dur, fabricat special să se înmoaie la temperaturi mai ridicate pentru a oferi o calitate excepțională a condusului atât pe drum uscat, cât și pe cel umed. Mai mult, tot datorită compusului, anvelopele de vară au o frecare mai mică și, prin urmare, sunt mai eficiente în materie de combustibil;
  • Având în plus bare de rulare special concepute pentru a reduce la minimum acvaplanarea, cauciucurile de vară asigură o mai bună aderență pe drumurile umede. Acestea au un model de rulare simplu, în formă de bloc, ce oferă o amprentă mare drumului. Astfel, este asigurată o manevrabilitate excelentă și un impact masiv asupra distanței de frânare;
  • Au mai puține striuri decât anvelopele de iarnă, ca urmare, performanțele anvelopelor de vară sunt extrem de scăzute în condiții de iarnă, precum zăpadă, polei sau ger;  
  • În cazul în care sunt rulate pe temperaturi mai mici de +7 grade C, compusul de cauciuc greu al anvelopelor de vară începe să se întărească și poate deveni fragil.

Anvelopele de iarnă

Folosite în sezonul rece, acestea asigură o calitate a condusului foarte bună și în condiții de maximă siguranță.

  • Anvelopele de iarnă au și mai multe canale minuscule, cunoscute sub numele de striuri, în blocurile lor de rulare. Rolul acestora este esențial pentru a dispersa apa și a preveni acvaplanarea. Aceste caneluri se prind perfect în zăpadă și gheață, asigurând astfel o aderență optimă a drumului. Datorită acestora este permisă o accelerare bună, dar și o frânare excelentă în condiții de drum vitrege;
  • În ceea ce privește modelul de rulare, acesta este mai profund și mai amplu față de anvelopele de vară;
  • Anvelopele de iarnă au un conținut mai mare de cauciuc natural, ceea ce le menține suple la frig. Datorită compoziției cauciucului, anvelopele de iarnă au cele mai bune rezultate la temperaturi sub +7 grade C.

Legătura dintre uzură și distanța de frânare

O altă diferență importantă între anvelopele de vară și anvelopele de iarnă este că acestea din urmă trebuie să fie înlocuite atunci când banda de rulare atinge o adâncime de 4 mm. Pentru anvelopele de vară, adâncimea minimă recomandată este de 3 mm. 

  • Distanța de frânare crește pe măsură ce adâncimile de rulare scad. Astfel, o anvelopă nouă, cu benzi de rulare de 8 mm, se va opri mai repede decât una cu 4 mm și considerabil mai rapid decât una cu doar 1,6 mm rămași. Mai mult, odată ce banda de rulare s-a uzat sub 4 mm, proprietățile anvelopei de iarnă nu mai au niciun efect asupra zăpezii sau a gheții, ca urmare nu se mai poate spune că se circulă în condiții de siguranță. Așadar, dacă a venit momentul, poți să achiziționezi anvelope noi de iarnă de pe site-uri din domeniu, precum acvila-romania.ro.
  • Pentru a evita deteriorarea lor timpurie, este esențial ca anvelopele să folosite în anotimpul potrivit. Mai mult, un aspect esențial de luat în seamă este și modul în care sunt depozitate atunci când nu sunt folosite. Acestea trebuie să fie curate și uscate, ambalate individual în material opac, de preferat în zone acoperite și ventilate.

Utilizarea cauciucurilor potrivite în funcție de anotimp are numai beneficii. Dacă folosești cauciucurile de vară în lunile călduroase și pe cele de iarnă în sezonul rece, ai numai avantaje, atât din punct de vedere al calității condusului și al siguranței pe drum, cât și din punct de vedere financiar.

Cine este noua cucerire a lui Zenga, după divorțul de Raluca. Este tot româncă, cu 30 de ani mai tânără
PARTENERI - GSP.RO
Cine este noua cucerire a lui Zenga, după divorțul de Raluca. Este tot româncă, cu 30 de ani mai tânără
BREAKING: Iubita lui Reghecampf, atac dur la Anamaria Prodan. Corina s-a săturat și a făcut pasul necesar. Avem toate detaliile
Playtech.ro
BREAKING: Iubita lui Reghecampf, atac dur la Anamaria Prodan. Corina s-a săturat și a făcut pasul necesar. Avem toate detaliile
Octavian Jurma: România a depășit recordul mondial de decese COVID la 1 milion de locuitori. Au crucificat poporul ăsta!
Observatornews.ro
Octavian Jurma: România a depășit recordul mondial de decese COVID la 1 milion de locuitori. Au crucificat poporul ăsta!
Horoscop 28 octombrie 2021. Leii au idei bune, le pun în practică fără rețineri, și totuși ceva pare să lipsească
HOROSCOP
Horoscop 28 octombrie 2021. Leii au idei bune, le pun în practică fără rețineri, și totuși ceva pare să lipsească
Mirel Joacă-Bine a fost ucis în Italia în timpul unui jaf, însă este în viață și trăiește în Suedia. Declarația șocantă a românului
Știrileprotv.ro
Mirel Joacă-Bine a fost ucis în Italia în timpul unui jaf, însă este în viață și trăiește în Suedia. Declarația șocantă a românului
Marea campioană a ţării, la petrecerile cu alcool şi relaţii intime la Jocurile Olimpice! Moment fără precedent dezvăluit în satul olimpic
Telekomsport
Marea campioană a ţării, la petrecerile cu alcool şi relaţii intime la Jocurile Olimpice! Moment fără precedent dezvăluit în satul olimpic
Cum să o obții un ten strălucitor în doar 2 minute
PUBLICITATE
Cum să o obții un ten strălucitor în doar 2 minute