Danube Delta Rally a început la Tulcea. Un autoturism fabricat în anul 1924 a deschis, joi seara, Danube Delta Rally, prima ediție din ultimii cinci ani ale cărei curse se vor desfășura doar pe asfalt, informează agerpres.ro.
ACTUALIZARE 2 iulie. Echipajul format din Valentin Porcișteanu și Dan Dobre a câștigat, sâmbătă, Danube Delta Rally 2017, prima ediție din ultimii cinci ani ale cărei curse s-au desfășurat doar pe asfalt.
„Probele speciale pentru noi au fost foarte rapide, dar pot spune că mi-au plăcut. Nu sunt fan al vitezelor de peste 200 de kilometri pe oră, dar pot spune că m-am pregătit pentru următoarea etapă de la Harghita, care se anunță una foarte rapidă și ea”, a declarat sâmbătă seara, în timpul unei conferințe de presă, Vali Porcișteanu care a concurat împreună cu Dan Dobre.
Locul 2 a revenit echipajului format din pilotul Sebastian Barbu și copilotul Bogdan Iancu. „Anul ăsta mașina nu a fost destul de rapidă, dar m-am simțit bine. Am câștigat o probă la general, ceea ce m-a bucurat. Din 2013, de când am venit aici, acesta a fost obiectivul meu, să câștig cel puțin o probă, pentru că și tatăl meu a câștigat probe aici”, a afirmat Sebastian Barbu, al cărui tată a concurat la Tulcea în urmă cu aproape 30 de ani.
Locul 3 a fost obținut de echipajul format din Răzvan și Manuela Trisnevschi. Răzvan Trisnevschi a recunoscut că probele de asfalt și căldura au fost o provocare pentru echipaj.
„Din punctul de vedere al siguranței, tot ce a fost pe traseu a fost impecabil”, a declarat pilotul Gabriel Bălan, care la secțiunea dedicată vehiculelor istorice a concurat cu un Austin 20 Tourer din anul 1924.
Din cele 44 de echipaje care au luat startul, patru au abandonat. Toate mașinile istorice care au concurat pe un traseu de peste 500 de kilometri au ajuns la final.
Autoturismul fabricat în anul 1924, un Austin 20 Tourer, a fost condus de echipajul format din constănțenii Costel Racu și Gabriel Bălan, ei fiind urmați în gala de deschidere a evenimentului de mașini de curse.
”Din acest an, Tulcea este campionat internațional sub egida FIA și a autorității naționale sportive, dar și etapă în campionatul mondial de vehicule istorice, un sport care crește neașteptat de mult. A pune la un loc autoturismele moderne de competiție lângă cele istorice și a face ca ele să funcționeze sub același program nu este un lucru ușor, iar cum cele de epocă nu pot merge decât pe asfalt, am sacrificat partea de raliu și am dat gir vehiculelor istorice”, a declarat joi, în timpul unei conferințe de presă, Mihai Tănase, organizatorul Danube Delta Rally.
Danube Delta Rally a început la Tulcea. 45 de echipaje la start
Raliul se va desfășura pe un traseu de 85,6 kilometri, va aduna la start 45 de echipaje care vor conduce mașini istorice și autoturisme moderne, va începe vineri, iar pentru unii dintre participanți va însemna un vis împlinit.
”Nu am fost niciodată până acum la acest concurs în calitate de concurent. Anul acesta sunt în sfârșit și concurent. Mi-ar fi plăcut să alerg pe macadam, dar azi după ce am văzut probele speciale, mi-a plăcut și asfaltul din jurul Tulcei. Poate pe alocuri este un pic mai rapid pentru gusturile mele”, a afirmat Valentin Porcișteanu.
Și pentru Edward Keleti participarea la un concurs cu o mașină istorică reprezintă un vis împlinit.
”Fiind de foarte mulți ani jurnalist auto, am o aplecare deosebită asupra mașinilor vechi și de competiție. Așteptam să mă retrag din activitatea competițională ca să particip la cursele istorice. O sincopă în programul meu de anul acesta a făcut să reușesc să vin la Tulcea cu o mașină spectaculoasă, un Ford Escort din 1977, o mașină foarte spectaculoasă, de competiție”, a declarat, pentru AGERPRES, Edward Keleti.
De altfel, el a fost și ținta unei farse făcută de primarul Constantin Hogea, joi după-amiază, la sfârșitul conferinței de presă de deschidere a Danube Delta Rally. Primarul Hogea l-a invitat pe Keleti să o cunoască pe reprezentanta Curții de Conturi care i-ar imputa autorității locale plata unui panou publicitar distrus de Keleti, în timpul unei curse desfășurată acum trei ani. Odată ajunși la locul de întâlnire cu așa-zisa reprezentantă a Curții de Conturi, Keleti a avut surpriza să constate că lângă panoul publicitar refăcut a fost montat un indicator pe care scrie ”Virajul lui Keleti”.
”Gestul acesta denotă foarte multă deschidere și cunoștințe de marketing modern. Vă dați seama că imaginile vor deveni virale”, a declarat Keleti.
Festivitatea de premiere a Danube Delta Rally va avea loc sâmbătă seara, în Piața Tricolorului.
Ediția din acest an a evenimentului este cea de-a V-a organizată de Clubul Sportiv Nautic Motorsport, după ce în perioada 1980-1993, Raliul Deltei a făcut parte din calendarul Campionatului Național de Raliuri și al Campionatului European de Raliuri. Timp de aproape 20 de ani, competiția nu s-a desfășurat, iar în anul 2013 clubul constănțean a repus concursul tulcean pe scena motorsportului românesc, ca etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop.
Raliul Deltei este organizat anul acesta sub egida Federației Internaționale a Automobilului și a Automobil Clubul Român, a Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice și a Retromobil Club România, în parteneriat cu Consiliul Județean Tulcea și Primăria Tulcea, cu sprijinul Direcției Județene pentru Sport și Tineret, al Direcției de Drumuri Județene, al Prefecturii județului, al Primăriei Jurilovca, dar și cu ajutorul mai multor parteneri privați.
Citiți Simone Tempestini a câștigat Raliul Moldovei
Bogdan Marișca e campion în premieră la Raliul Aradului 2017
Poate ești interesat și de Cine sunt militarii care au murit în accidentul din Argeș. Doi dintre ei au fost în misiuni în Afganistan