De asemenea, APCF a făcut recomandări şi în ceea ce priveşte evitarea conflictului de interese în zona de achiziţii. Astfel, trebuie verificat profilul furnizorului, precum numărul de angajaţi, Consiliul de Administraţie, obiect de activitate, situaţie financiară, datorii la bugetul de stat.
”Conflictul de interese apare atunci când un angajat agent sau o terţă parte care este implicată în procesul de licitaţie/achiziţie are un interes personal sau economic care ar putea influenţa desemnarea câştigătorului”, subliniază membrii APCF.
Totodată, prin cadrul unor programe de cunoaştere a personalului, pot fi solicitate periodic declaraţiile de interese, dar şi informaţii privind relaţiile de rudenie ale unui angajat.
O anchetă realizată de către circa o sută de publicaţii din întreaga lume în legătură cu 11,5 milioane de documente a dus la dezvăluirea de conturi în paradisuri fiscale aparţinând unor 140 de responsabili politici sau personalităţi din 42 de ţări.
Documentele, regrupate sub denumirea de „Panama Papers”, au provenit de la casa de avocatură Mossack Fonseca, având sediul în Panama.
În scandalul Panama Papers au fost implicate astfel peste 500 de bănci şi 15.600 de companii-scoică. Ca orizont de timp, s-a întins pe o perioadă de aproximativ 40 de ani.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro