MENIU CAUTĂ

300 €, taxa de acces în «clasa zero»

Distribuie

Ministerul Educaţiei a aprobat, pentru următorul an şcolar, 665.000 de locuri în grădiniţe şi 925.000 de locuri în învăţământul primar.
Suficiente cât să nu rămână nimeni pe-acasă, însă bătaia cea mare se dă pentru admiterea în clasele şi şcolile recunoscute ca fiind foarte bune. Aici au prioritate doar copiii care locuiesc în apropiere ori cei care mai au fraţi în clasele mai mari. Părinţii încep să se intereseze pe la prieteni sau rude dacă ştiu pe cineva care i-ar putea primi în spaţiu temporar, cât să scoată o viză de flotant, şi, dacă nu găsesc, ajung în cele din urmă la anunţurile ”binevoitorilor” dispuşi să întindă o mână de ajutor.
Contra cost, fireşte! ”Aduceţi o copie de pe buletin, eu bag actul de la casă, şi merg la un tovarăş de-al meu de la Secţia 17. Scoate viza cât ai zice «peşte», şi mergeţi să vă înscrieţi copilul la Şcoala 150. E cea mai şmecheră din zonă. Toţi vor aici”, îşi prezintă rapid oferta un oarecare Teo, domiciliat în zona Cotroceni din Capitală. Pentru ”deranj” vrea 300 de euro, cu precizarea că nu stă la negocieri, ”are cereri gârlă”! Astfel de ”tranzacţii” se petrec de ani buni, fără ca autorităţile să intervină.
”În metodologie nu se specifică tipul de domiciliu pe care părinţii trebuie să îl aibă în momentul în care îşi înscriu copiii. De aceea, mulţi intră în şcolile dorite cu ajutorul vizelor de flotant obţinute fictiv. Poliţia ar trebui să se ocupe de asta”, ne-au declarat reprezentanţii Ministerului Educaţiei. Internetul e plin cu anunţuri ale vânzătorilor de vize provizorii, iar tarifele pornesc de la 100 de euro.

Startul se dă luni

Anul acesta, prima etapă a înscrierilor la clasa pregătitoare începe pe 16 februarie, iar înscrierea în clasa I, pe 23 februarie. Luni vor fi afişate, la fiecare unitate de învăţământ, circumscripţiile şcolare şi planul de şcolarizare propus, respectiv numărul de clase alocate. Tot atunci vor fi afişate: programul de completare a cererilor-tip de înscriere, programul de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinţi şi criteriile de departajare elaborate de fiecare şcoală.

Comentarii