6 lucruri pe care orice consumator le caută într-un supermarket în perioada cumpărăturilor de sărbători:
- Timpul redus petrecut la casă
Acest aspect este unul dintre cele mai importante atunci când vorbim despre experiența unui client într-un supermarket, mai ales în această perioadă. Este indicat ca orice supermarket să aibă cât mai multe case puse la dispoziția clienților, la orice oră, și să fie dotat cu astfel de cititoare de coduri de bare, pentru o eficiență mult mai mare în procesul de cumpărare.
- Prețurile ușor de identificat
Confuzia este unul dintre cele mai frustrante sentimente pentru un cumpărător în această perioadă a anului. Prețurile trebuie să fie scrise cu font mare, iar reducerile trebuie să fie semnalate clar. Prețul trebuie să fie asociat ușor cu un produs, iar aici angajații supermarketului trebuie să fie mereu atenți. Există mereu posibilitatea ca unele produse să fie mutate de pe un raft pe altul de către clienți care se răzgândesc.
- Ordinea produselor să fie logică
Pentru un flux aerisit al supermarketului, ordinea produselor așezate la raft nu trebuie să fie haotică. Zonă de băuturi trebuie să fie ușor de identificat, la fel ca și zonele de carne, lactate, dulciuri, legume, condimente, dar și celelalte. Niciun consumator nu își dorește ca în cea mai stresantă, agitată și contracronometru perioadă din an să piardă timp printre raioane căutând zona de detergenți sau de produse tradiționale.
- Spațiul între rafturi
Pentru că mulți consumatori, de sărbători, aleg să-și facă toate cumpărăturile împreună cu familia, vor fi multe situații în care cei mici vor alerga printre rafturi, iar culoarele vor părea neîncăpătoare. Tocmai din acest motiv e important ca un supermarket să asigure zone libere și spații ofertante între rafturi, mai ales într-un moment de acest fel, când fiecare client umblă cu cărucioarele pline căutând să ajungă acasă cât mai repede cu putință.
- Ofertele speciale
Reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte ale cumpărăturilor de sărbători. Ofertele speciale trebuie semnalizate corect și, sub nicio formă, nu trebuie să deruteze consumatorii, prin reduceri înșelătoare.
- Personal care te poate ajuta
Una dintre marile probleme ale perioadelor agitate de cumpărături într-un supermarket este numărul redus al personalului din magazin care te poate ajuta cu informații și, mai ales cu identificarea anumitor produse care ar trebui să se afle pe stoc. Mulți cumpărători pierd astfel timp important încercând să găsească ei produse care, uneori, sunt plasate greșit.
O mai bună automatizare, dar și aranjarea unui spațiu comercial în perioada sărbătorilor poate ajuta un supermarket în încercarea de a loializa consumatorii, va oferi o experiență mai plăcută și eficientă pentru cumpărători, ceea ce va însemna o satisfacție mai mare pentru clienți.
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Minerva Studio