“Nu cred că a existat vreo țară în care întoarcerea copiilor la școală să nu fie însoțită și de o creștere, dar sunt două elemente pe care le-aș discuta. Dacă până la începerea anului școlar intrăm pe un trend descendent, atunci această creștere dacă va fi controlată prin măsurile pe care le luăm împreună, creșterea ar putea fi suportabilă”, spune medicul.
Dacă nu intrăm într-o zonă de descreștere și continuăm pe acest platou, problematica se va schimba, deoarece va reîncepe presiunea asupra sistemului de sănătate, care oricum în unele zone este la limită. Ați văzut că jumătate din paturile de la Terapie Intensivă sunt ocupate.
Alexandru Rafila.
Reprezentantul României la Organizația Mondială a Sănătății a vorbit și despre cum va arăta școala în timpul pandemiei, dar și despre măsurile propuse până acum de autorități.
“Măștile trebuie adaptate”
El consideră că măștile pentru adulți ar trebui adaptate și pentru copii, căci acum „nu reușesc să asigure etanșeitate suficientă”.
“Este un lucru de bun simț să ne dăm seama de chestia asta, dacă ne hotărâm că se vor utiliza măști în timpul orelor, atunci să le folosim încât să aibă efectul scontat”, a continuat el.
Distanța socială, preferată în locul separatoarelor de plexiglas
Alexandru Rafila a adus în discuție și separatoarele care ar putea fi puse în sălile de curs, în cazul în care nu se poate respecta distanța dintre bănci.
“Eu nu știu cum va funcționa un astfel de sistem, cu acele separatoare de plexiglas – dacă discutăm de copii mici, se pot împiedica de aceste separatoare atunci când se mișcă prin clasă. Nu trebuie îngreunată circulația în clasă”, a declarat medicul.
Eu aș face o simulare, să vedem cum funcționează o astfel de clasă, să vedem cum se comportă elevii, o zi sau două. Cum suportă aceștia masca 4-5 ore, care sunt elementele care ar putea să apară.
Alexandru Rafila:
Reprezentantul României la OMS a mai spus că simularea este esențială înainte de începerea cursurilor în septembrie.
“Această simularea ar putea să fie făcută chiar de săptămâna viitoare, să se ia o decizie care să apere sănătatea publică, dar și desfășurarea procesului didactic. Eu cred că școala trebuie să înceapă, depinde foarte mult de contextul epidemiologic local, din fiecare județ. Există trei scenarii care permit o flexibilizare a deciziei legate de modul de desfășurare a activității didactice”, a mai spus Rafila.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro