Politistii de la serviciul public de regim permise si inmatriculare a vehiculelor din Arges folosesc doua masini noi care le fac munca mult mai usoara. In plus, calitatea este superioara, astfel ca soferii nu vor mai avea motive sa fie nemultumiti.
La sectia de inmatriculari din Pitesti, judetul Arges, am avut ocazia sa-i vedem la lucru pe cei cinci oameni care fac parte din serviciul public de regim permise si inmatriculari. Cinci oameni care intr-o saptamana fabrica chiar si peste 1.000 de placute. Tot ei lucreaza si pentru colegii din judetul Dambovita, care nu dispun de asemenea masini speciale. Seful compartimentului respectiv, subofiterul Valentin Dima, lucreaza cu un vopsitor, un matriter, un sofer care manipuleaza toate materialele si transporta placutele atunci cand sunt gata si un muncitor necalificat.
Placutele speciale sunt aduse din Germania si sunt bagate mai intai intr-o masina de poansonat, adica se imprima forma cifrelor. Abia dupa aceasta operatie sunt gata pentru vopsit. Daca pana de curand toate placutele erau inscriptionate cu vopsea, de la inceputul anului, tehnica e cu totul alta. Cu ajutorul unui aparat care a costat cateva zeci de mii de lei, placutele sunt imprimate cu un autocolant special. Astfel, procedeul e mult mai rapid, iar soferii nu se mai plang ca li s-au sters numerele. Proprietarii de masini care se multumesc cu numerele aleatorii platesc la ghisee 400 de lei, iar cei care vor numere preferentiale scot din buzunar 850 lei. Pana anul trecut, toate placutele de inmatriculare din Romania purtau cele trei culori de pe drapel, insa noile placute eliberate incepand cu anul acesta poarta insemnul ‘RO’ inconjurat de stelele UE.
Ion Mihalcea manuieste masina de poansonat
Placutele introduse sunt imprimate cu forma cifrelor
Daniel Popa pune placutele in masina le imprimat
Imediat, tablitele ies cu autocolantul pe ele
Asa arata placutele finisate
Acesta e aparatul de imprimat, care usureaza treaba muncitorilor