Planul de zbor prevedea ca aparatul Airbus 330-200 să urce de la 10.700 metri la 11.300 metri după trecerea prin punctul virtual Intol, la 565 kilometri nord de oraşul brazilian Nata. Totuşi, avionul zbura la 10.700 metri, potrivit datelor oferite de forţa aeriană braziliană în ziua accidentului.
„Planul se elaborează pentru ca zborul să fie cât mai eficient cu putinţă, dar nu toată lumea poate zbura pe aceeaşi rută”, a explicat fostul preşedinte al Asociaţiei braziliene de aviaţie. Potrivit Folha, piloţii se văd obligaţi de multe ori să schimbe ruta din cauza vremii, a turbulenţelor sau pentru că mai multe curse au planuri de zbor care coincid.
Avionul a fost detectat pentru ultima dată de radar la ora locală 22.48, duminică. Apoi, aparatul s-a confruntat cu o furtună mare, despre care forţa aeriană braziliană avertizase, pe site-ul său, recomandând ridicarea înălţimii de zbor la 11.300 până la 11.600 de metri. Totuşi, avionul Airbus se afla la 10.700 metri când a fost detectat pentru ultima dată de radar.
Cercetările cu privire la accident vor stabili dacă înălţimea a fost un factor determinant. Avionul ar fi putut să-şi modifice înălţimea de zbor şi „vom evalua dacă acest lucru a fost un factor care a contribuit sau nu” la tragedie, a declarat presei colonelul Jorge Amaral din cadrul forţelor aeriene braziliene.