Daca v-ati pierdut, v-au fost furate sau ati deteriorat certificatele de stare civila, pentru a vi se elibera documente noi trebuie sa va adresati Serviciilor de Stare Civila din sectorul sau localitatea unde domiciliati.
Certificatele de nastere sau de casatorie se elibereaza numai titularilor actelor, in baza unei cereri si a actului de identitate valabil. Certificatele de deces (pierdute, sustrase, degradate) se elibereaza membrilor familiei sau altor persoane indreptatite, in baza unei cereri si a actului de identitate al solicitantului.
Cetatenii ale caror acte de stare civila au fost inregistrate la primarii din alte localitati si nu se pot deplasa personal, in vederea obtinerii certificatelor respective, pot depune personal o cerere la serviciul de Stare Civila pe teritoriul caruia au domiciliul sau resedinta (fapt ce rezulta din actul de identitate prezentat), care va solicita primariei la care a fost inregistrat actul de stare civila transmiterea prin posta a certificatului solicitat, iar dupa primire, acesta va fi inmanat personal solicitantului. Cei care solicita eliberarea unor noi documente trebuie sa achite si o taxa extrajudiciara de timbru, de 0,7 lei. In conformitate cu dispozitiile art. 62 din Legea nr. 119/1996, pierderea sau deteriorarea certificatelor de stare civila constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4 lei la 8 lei.