Într-un articol publicat în Wall Street Journal, fostul şef al spionajului extern românesc susţine că a fost desemnat de către Nicolae Ceausescu cu formarea unei industrii auto în Romania anilor ‘60. Chiar dacă nici el, nici alţi oficiali importanţi ai regimului nu se pricepeau la maşini, Pacepa afirmă că era „ţarul maşinilor româneşti’, explicând că „într-o ţară a orbilor, cel care vede este rege”.
Astfel, Pacepa a fost însărcinat de către regimul comunist să cumpere licenta de baza pentru o maşina mică de la un constructor din vest şi să fure tot ceea ce este necesar pentru a produce vehiculul. Conform sursei citate, Ceauşescu s-a decis la marca Renault şi ne-am ales cu anticul Renault-12 (N.R. – de fapt este vorba despre modelul Renault – 8), ce urma să fie scos din producţie la vremea respectivă.
Generalul sustine că dictatorul ar fi zis despre prima maşina care a fost produsă în România, botezată Dacia, ca-i „prea buna pentru idioti!” şi a cerut să se taie îmbunatatirile. Ca urmare, imediat au fost scoase radioul, oglinda retrovizoare din dreapta si incalzirea pentru pasagerii din spate. După ce au fost eliminate şi alte „luxuri inutile” de birocraţi şi de sindicatele muncitorilor care conduceau fabrica, Ceausescu ar fi spus: „Este perfecta pentru idioti”.
De asemenea, în articolul publicat în Wall Street Journal, generalul îi îndeamna pe americani să nu comită cu General Motors, companie ce tocmai a intrat în faliment, aceleaşi greşeli pe care Ceauşescu le-a făcut cu Dacia sau Oltcit.