Dongfeng promite bateria viitorului

Pe 12 și 13 noiembrie, la Yibin, în China, Dongfeng a prezentat bateria care promite să fie revoluționară. Potrivit CarNews China, compania a confirmat că tehnologia va fi integrată pe vehiculele de serie începând cu septembrie 2026. Este un termen surprinzător de apropiat, mai ales că experții din industrie estimau că aceste baterii vor apărea pe piață abia în 2028.

Bateria solid-state anunțată de producător are o densitate energetică de 350 Wh/kg, o valoare care permite atingerea autonomiei de peste 1.000 km. Aceasta ar fi una dintre cele mai mari autonomii disponibile pe o mașină electrică de serie.

Cum se comportă bateria la temperaturi extreme

Dongfeng a prezentat și performanțele bateriei în condiții de frig și căldură, două aspecte importante pentru utilizatorii de mașini electrice. Compania susține că, la -30°C, bateria păstrează „mai mult de 72% din energia sa”, față de aproximativ 60% la bateriile cu litiu lichid folosite în prezent.

În sens opus, bateria rezistă până la 170°C, în timp ce standardul chinezesc pentru siguranță termică este în jur de 130°C. Producătorul confirmă și că este în dezvoltare o versiune cu încărcare ultra-rapidă, dar aceasta va fi lansată comercial abia în decembrie 2027.

Câtă autonomie primești în cinci minute

Dongfeng nu se limitează doar la o baterie inovatoare. Compania pregătește și o platformă complet nouă, numită „Mach Super-kV Pure-Electric”, construită pe o arhitectură de 1200V. Încărcătorul de bord al mașinilor dezvoltate pe această platformă va putea gestiona o putere impresionantă de 2 MW (2000 kW) la portul de încărcare.

Producătorul explică că o secundă de încărcare ar fi suficientă pentru o autonomie de 2,5 km, iar 5 minute ar ajunge pentru 450 km. Bateriile denumite 12C vor putea fi reîncărcate de 12 ori într-o oră, un indicator de viteză rar întâlnit în prezent.

Dongfeng lucrează și la o versiune de baterie solid-state capabilă de încărcare ultra-rapidă. Compania spune că aceasta va ajunge pe piață în decembrie 2027, la un an după introducerea primei generații.

Ce înseamnă acest lucru pentru industria auto

Dacă datele furnizate de producător se confirmă în practică, China va fi prima țară care pune pe piață o mașină electrică de serie cu autonomie reală de peste 1.000 km și cu timpi de încărcare care pot schimba modul în care oamenii folosesc vehicule electrice.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.