Mergi direct la conținut »
CNAIR: Până la sfârșitul anului 2020 vor fi gata 253 de kilometri de autostradă. Datele o contrazic pe Dăncilă
Bani și Afaceri Libertatea > Ştiri > Bani și Afaceri > CNAIR: Până la sfârșitul anului 2020 vor fi gata 253 de kilometri de autostradă. Datele o contrazic pe Dăncilă

CNAIR: Până la sfârșitul anului 2020 vor fi gata 253 de kilometri de autostradă. Datele o contrazic pe Dăncilă

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) estimează că până la sfârșitul anului 2020 vor fi gata 253 de kilometri de autostradă, cu aproape 100 de kilometri mai puțin decât anunțaseră premierul Viorica Dăncilă și ministrul Transporturilor, Lucian Sova, potrivit informațiilor prezentate de Ziare.com.

La sfârșitul lunii februarie, premierul Viorica Dăncilă promitea că în 2018 vor fi gata 60 de kilometri de autostradă, iar până la finele lui 2020 se vor construi alți 290 de kilometri, în total fiind vorba despre 350 de kilometri de autostradă.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Lucian Sova, preciza că „această cifră constituie un obiectiv” pe care îl consideră realist și realizabil.

Datele furnizate de CNAIR la solicitarea Ziare.com arată că lungimea sectoarelor de autostradă terminate până în 2020 nu va ajunge la 350 de kilometri.

„Până în anul 2020 CNAIR S.A. estimează că vor fi finalizați 253,42 km de autostradă și 8,4 km de drum de legătură, în plus față de cei deja aflați în exploatare”, se arată într-un răspuns furnizat de CNAIR la solicitarea Ziare.com.

CNAIR estimează că, până în 2020, se vor termina lucrările începute încă din 2014 la toate cele patru loturi ale autostrăzii Sebeș-Turda, însă estimările sunt contrazise de realitatea din teren.

Lotul 1 al autostrăzii, lung de 17 kilometri, este realizat în proporție de 40%, deși la el se lucrează deja de 3 ani. La Lotul 2, întins pe 24,25 kilometri, lucrările începute tot în urmă cu 3 ani sunt realizate abia în proporție de 44,49%. În plus, potrivit Asociației Pro Infrastructură, acestea s-ar putea suspenda în condițiile în care unul dintre constructori, SC Euro Construct Trading SRL, a intrat în insolvență.

DOCUMENT | Adevărata cifră a infectaților cu COVID-19 de la Spitalul Militar
Recomandări

DOCUMENT | Adevărata cifră a infectaților cu COVID-19 de la Spitalul Militar

 

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat pentru Ziare.com că sezonul de lucrări la autostrăzi se deschide abia pe 1 aprilie și că SC Euro Construct Trading SRL nu a anunțat că ar renunța la lucrări.

Lucrările la loturile 3 și 4 ale autostrăzii ar fi trebuit să fie deja recepționate pe 9 ianuarie, respectiv 15 februarie și deschise circulației. La momentele respective, CNAIR a informat, însă, că lucrările pe cei aproape 30 de kilometri de șosea sunt neconforme și trebuie remediate. Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a declarat că recepția acestor două loturi va avea loc, cel mai devreme, în luna mai a acestui an.

Potrivit Ziare.com, lucrările la Autostrada Lugoj-Deva se vor termina cel mai devreme în 2021. Începută în 2013, construcția a fost încetinită mai întâi din cauză că lucrările riscau să afecteze o peșteră cu lilieci, iar mai apoi un cimitir. La începutul acestui an, CNAIR a anunțat că finalizarea Lotului 2 al autostrăzii, programată pentru 2020, va întârzia un an, în condițiile în care se impune realizarea de noi lucrări.

Rareș Bogdan lansează un fake news planetar: „Tratamentul împotriva COVID-19 este gata. Vindecă în trei ore”
Recomandări

Rareș Bogdan lansează un fake news planetar: „Tratamentul împotriva COVID-19 este gata. Vindecă în trei ore”

 

La acest moment, lucrările la autostradă sunt realizate în proporție de: 95,8% (pe lotul 1), 79,8% (pe Lotul 2) și 72,2% (pe lotul 3).

Alte lucrări care riscă să înregistreze întârzieri serioase

CNAIR estimează că în iunie ar urma să fie gata un sector de 3,6 kilometri din lotul București-Ploiești al autostrăzii care va lega Capitala de Brașov. Lucrările sunt realizate doar în proporție de 69,35% tot de SC Euro Construct Trading SRL, societate intrată în insolvență.

Întârzieri s-ar putea înregistra și la construcția sectorului de 6,3 kilometri dintre Râșnov și Cristian al Autostrăzii Cormanic-Brașov, care ar trebui să fie gata în 2020, susține Ziare.com. Studiul de fezabilitate pentru acest drum s-a întocmit în 2006, când ar fi trebuit să înceapă lucrările la autostradă. Acestea nu pot începe însă nici astăzi, după 12 ani, din cauză că în comuna Cristian, chiar în calea viitoarei autostrăzi, s-a construit un cartier de vile.

Cronica unor morți colective neglijate în rețeaua privată de dializă Diaverum. 8 decese, mai multe ca în focarul de la Țăndărei
Recomandări

Cronica unor morți colective neglijate în rețeaua privată de dializă Diaverum. 8 decese, mai multe ca în focarul de la Țăndărei

 

Primarul comunei, Gigu Cojocaru, susține că a dat autorizații de construcție legal și că vinovat pentru confuzie este statul. În replică, CNAIR susține că autostrada nu poate fi deviată și că primăria ar trebui să rezolve problema și să elibereze terenul.

Cel mai probabil, potrivit Ziare.com, se vor înregistra întârzieri și la lucrările la loturile 1 și  2 ale Autostrăzii A3 Târgu Mureș – Ogra – Câmpia Turzii. Teoretic, acestea ar trebui terminate în acest an, cu toate că momentan lotul 1 este realizat doar în proporție de 46%, iar lotul 2, în proporție de 23,8%.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, lucrările au fost întârziate cu cel  puțin un an de faptul că statul nu obținuse un aviz de mediu care  le permitea constructorilor să lucreze, susține Ziare.com.

Citește și: EXCLUSIV/Singura sursă de investiții care nu necesită bani zace nefolosită. Contractele de offset, neutilizate în România, dar implementate în Polonia

Close
Închide
  Close