Datele VTEX arată că în ultimele luni, creșterea a rămas constat la peste 300% în ce privește alimentele, mai scrie sursa citată.
O evoluție apropiată a avut-o categoria sport&fitness, care a atins în luna iunie o creștere de 250% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, produsele și decorațiunile pentru casă, jucăriile, cărțile, bijuteriile și electronicele au înregistrat vânzări de peste 150%, mai arată studiul.
„Anul 2020 a generat o schimbare radicală a comportamentului de consum pentru toată lumea”, spune Cristi Movilă, Growth Leader pentru Europa Centrală și de Est la VTEX.
Care sunt cauzele creșterii spectaculoase
Inițial, lock-down-ul a fost „motorul” comerțului online, apoi strategiile de vânzare. În timp, clienții au văzut avantajele acestui tip de comerț: posibilitatea de a face abonamente la anumite servicii, comoditate, acces mai rapid la o gamă mai mare de produse, economii de timp și bani, siguranță mai mare etc.
Creșterea a fost generată și de diversificarea categoriilor de clienți. Dacă, până acum, tinerii erau în general cei care cumpărau online, acum a crescut numărul celor care au peste 50 de ani.
De asemenea, un alt factor a fost disponibilitatea retailerilor de a face parteneriate, asocieri, pentru a găsi noi surse de venit.
Retailerii ar trebui să trateze situația actuală ca fiind „noua normalitate” și ar trebui să investească pentru a îmbunătăți „experiența de cumpărare a clienților”, mai spune Cristi Movilă.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro