organizatiei urmeaza sa iasa in cursul lunii decembrie. Dupa care cursele se vor transforma intr-o afacere de sute de mii sau milioane euro. „Liniuta” inseamna concurs de viteza intre doua masini pe o distanta de 400 de metri. indemanare inseamna traseu cu jaloane. Tuning show inseamna concurs de frumusete pentru masini. Mai exista si intreceri de „rotocoale”, adica rotirea masinii in loc de mai multe ori. Acestea din urma sunt adevarate teste de virtuozitate. Pe langa faptul ca distrug cauciucurile, „rotocoalele” pun la grea incercare soferul, in special la masinile foarte puternice. Cam in aceasta ar consta o competitie a vitezomanilor noptii.
Coloana, vreo zece masini „pregatite” pentru concursuri, strabate noaptea strazile orasului in muzica B.U.G. Mafia data la maximum. Viteza e cea legala. intr-o intersectie masinile trec pe rand pe langa o patrula a politiei rutiere. Un politist striga „Uite-i!” si face semn uneia din masini, colorata mai fistichiu, sa opreasca. Masina nu opreste, trece de intersectie. Politistii se arunca rapid in autoturismele cu girofar si incep urmarirea. „Acum ce facem?”. „Fugim!” Masina demareaza cu o viteza care te baga in spatarul scaunului. Pana sa plece politistii de pe loc distanta e deja de cateva minute. Viraj brusc la dreapta, parcare rapida intre doua masini stationate in intuneric. soferul stinge farurile. Dupa aproximativ doua minute masinile politiei trec in cautarea fugarului, nestiind ca acesta e ascuns chiar sub nasul lor. Au pierdut urma.
Gestul de „a scapa” e unul de reflex conditionat, format pe vremea cand soferii „raliurilor noptii” se ascundeau de politie. Acum nu mai este cazul: legea le permite sa organizeze asemenea concursuri in mod oficial. Aceasta intrare in legalitate are insa si o alta fateta.
Pana acum doi ani ei formau o singura familie. Totul se petrecea in ascuns. Se faceau pariuri pe sute, sau mii de dolari. Dupa primele show-uri „la lumina zilei” marea familie s-a dezmembrat. Au aparut sponsorii, iar posibilitatea de a castiga zeci de mii, sau sute de mii de dolari, i-a facut sa se certe intre ei. Altfel spus se intrevede o adevarata industrie in spatele acestor concursuri. „soferii Iadului” s-au impartit in grupuri si grupulete. Cea mai tare organizatie s-a construit in jurul unui nucleu care domina viata automobilistica nocturna a Bucurestiului de prin 2001. Ei au inteles ca trebuie sa se miste repede si sa fie seriosi pentru a transforma un hobby in afacere.
„De trei ani conduc chestia asta. De doi ani avem si posibilitatea legala pentru a scoate la lumina concursurile. Ne-am organizat, ne-am facut un statut, o sigla, filiale in aproape toata tara”, spune George Mihai Banaru, poreclit „Micutul”, presedintele organizatiei. Banaru mai are o porecla – i se spune si „Marele Maestru al Masoneriei soselelor”. Acest supratitlu, care le place la nebunie, vrea sa spuna ca asociatia reprezinta casta celor mai buni soferi din tara, pe de o parte, si ca prin statut se aseamana cu masoneria, organizatie ce ii obliga pe membri sa se ajute intre ei in orice imprejurare. Oficial, asociatia se numeste „Midnight Racers”. Aproape seara de seara se strang la „Oddly”, localul unuia din membri, un fel de sediu al lor, pentru a discuta despre viitorul asociatiei. Printre ei sunt specialisti in mecanica auto (unul din ei, inginer auto, si-a luat chiar si doctoratul in motoare cu ardere interna, in Germania – n.r.), au medici, au arhitecti, muzicieni, chiar VIP-uri, cum este Nik de la N&D etc. in decembrie le ies actele pentru „Midnight Racers”. „O facem din placere, deocamdata, dar avem ganduri mari pentru viitorul apropiat. in Occident se ruleaza milioane de euro prin asemenea curse, noi de ce nu am putea? Sunt o gramada de firme legate de domeniul auto care deja ar vrea sa ne sponsorizeze, firmele de bauturi racoritoare si multe altele. Este o mare afacere ce pluteste in aer”, explica „Marele Maestru”.