Mergi direct la conținut »
Dezvăluiri de la "firul" şinei: "În tunelurile Metrorex se munceşte ca pe vremea lui Carol"
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Dezvăluiri de la "firul" şinei: "În tunelurile Metrorex se munceşte ca pe vremea lui Carol"

Dezvăluiri de la „firul” şinei: „În tunelurile Metrorex se munceşte ca pe vremea lui Carol”

Sunt câteva sute de oameni care ţin, la propriu, metrourile pe roţi. De la linii la siguranţa circulaţiei sau electroalimentare, sunt cei care duc greul şi care nu apar la televizor în spatele liderilor de sindicat, la declaraţii, când se anunţă grevele.

De Cătălin Doscaș,

Abia după ce metrourile sunt oprite şi reţeaua este scoasă de sub tensiune începe munca pentru ei.

Libertatea a stat de vorbă cu mai mulţi angajaţi care au o răspundere uriaşă, mult mai mare decât a şefilor şi directorilor din companie. Aici neglijenţa în serviciu poate să însemne puşcăria.

Despre ei vorbesc întotdeauna liderii de sindicat care uită însă să spună că pe lângă ei „e tot atâta directorime”, după cum dezvăluie o sursă din interiorul companiei.

Şefimea este remunerată pe măsură şi, la rându-i, are aceleaşi revendicări salariale.

Aşa se ajunge la o medie a lefurilor brute în companie de 7.500 de lei per angajat. În mână media este de peste 4.000 de lei. Cei care duc greul iau mult mai puţin – în jur de 3.000 cu tot cu sporuri de noapte şi „festive”.

„În tunel se lucrează ca pe vremea lui Carol, când s-au construit căile ferate în România. Nu au macarale pentru şine, totu-i la ştangă, la mână”, dezvăluie un angajat din tunel. Anonimatul este de la sine înţeles.

Aşasadar, nici scule şi nici piese noi. Ultimele vin greu iar reciclarea e la ordinea zilei. La siguranţa circulaţiei, nu trebuie însă să fie vorba de ecologie. Sunt vieţi în joc.

Despre salarii mărite se vorbeşte în fiecare an la Metrorex. Şi de fiecare dată se aduc în discuţie condiţiile aspre de muncă din subteran. Şi culmea, cei care lucrează cu mâna în mizerie, şi nu cu pixul, sunt cei care nu vor grevă.

„Nimeni dintre noi nu-şi doreşte asta. E bine şi 18% (n.r. – cât a oferit Ministerul Transporturilor la ultimele negocieri). Noi dacă oprim lucrul trebuie să ne plătească sindicatul, dar nu tot timpul se întâmpla asta. Şi ne plătesc la baza salarială, care înseamnă o diferenţă de zeci de lei între normal şi ce ne dau ei”, continuă sursa Libertatea.

Iar paradoxul ţine de o solidaritate fortaţă. „Dacă se intră în grevă, şi eu nu fac, vă daţi seama ce situaţie se crează, aşa între colegi, dacă mi se măreşte salariul?”.

Logica este aceeaşi şi în alt departament vital pentru funcţionarea metroului.

„Problema nu sunt banii, problema e că nu se doreşte o schimbare. E bine aşa cum e, pentru cine trebuie”.

Aproape toţi angajaţii Metrorex sunt membri de sindicat.

Astăzi, liderii lor se întâlnesc din nou cu conducerea Metrorex. Revendicările sunt neschimbate, cu tot cu majorarea salariilor de 42 de procente pentru toată lumea.

Foto: Asociaţia Bucureştiul meu drag


CITEŞTE ŞI

Filmulețul incredibil în care Cătălin Grădinariu le cere scuze părinților lui Alexandru Hogea: „Eu am plecat și am scăpat!”

Anunț important pentru șoferi. De la 1 ianuarie, schimbări privind vânzarea benzinei la pompă. Mesajele care vor apărea în benzinării

Ilinca Vandici, dezvăluiri cutremurătoare despre cea mai mare dramă din viața ei: moartea tatălui. „M-a strâns foarte tare de mână, s-a întors cu faţa către perete şi ala a fost momentul…”

Close
Închide
  Close