Al doilea drum expres din Transilvania

Deschiderea oficială va avea loc după o întrevedere între constructori și reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, programată la ora 10, conform Monitorul Cluj.

Reprezentanții CON-A au confirmat pentru sursa citată că astăzi, 10 iulie 2025, va avea loc o întâlnire între constructori și reprezentanții Direcției Generale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj pentru a pune la punct ultimele detalii înainte de a permite primelor mașini să circule pe acest tronson.

Recepția lucrărilor va fi făcută ulterior. Deschiderea acestui tronson de 5 kilometri va descongestiona traficul din Turda, unde traversarea orașului poate dura până la o oră, facilitând accesul spre Cluj-Napoca.

Drumul, parte a proiectului DEx4 Turda-Dej, va devia traficul de tranzit A3-DN1 din municipiul Turda. Proiectul, început în toamna lui 2023, include un drum de 5 kilometri și 10 kilometri de bretele pentru nodurile rutiere de la DN1 și A3.

Este al doilea drum expres din Transilvania, după Drumul Expres Oradea-Borș II, și cuprinde 7 poduri și viaducte. Valoarea contractului se ridică la aproape 563 de milioane de lei fără TVA.

Secțiunile care ar urma să fie gata în 2025

În 2024, s-au construit circa 200 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres. În acest an, România ar urma să aibă aproape 300 de kilometri de noi drumuri de mare viteză.

 Următoarele secțiuni au cele mai mari șanse de a fi deschise circulației în 2025:

  • A7: Buzău-Focșani (Lot 1) și Mizil-Spătaru 
  • A7: Focșani-Bacău (Loturile 2 și 3, inclusiv Centura Adjud) 
  • DEx12: Albota-A1 – A1: Pitești-Curtea de Argeș 
  • A0 Sud: secțiunea A1-DN6 – DEx4: Tureni (Turda-Dej)
Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.