Ambele contracte au fost obținute de asocierea firmelor controlate de omul de afaceri român Dorinel Umbrărescu.

Cel mai dificil tronson din A8

La finalul perioadei de depunere și analizare a contestațiilor, oficialii CNIR au stabilit că asocierea de constructori români Asocierea SA&PE Construct – Euro-Asfalt – Tehnostrade – Spedition UMB poate începe proiectarea și execuția celui mai dificil tronson din Autostrada Unirii A8. Este vorba despre lotul 2B Grințieș-Pipirig, care străpunge Carpații pentru a lega Târgu Mureș de Iași.

Cel mai lung tronson de drum de mare viteză contractat vreodată în România: 73,5 kilometri. Leagă două regiuni istorice și va fi gata în 2029
Lotul Grințieș-Pipirig se construiește în județul Neamț în apropiere de coada Lacului Bicaz.

Sunt 34,10 kilometri cu lucrări de o complexitate extrem de ridicată, care cuprind:

• 60 de poduri și viaducte (două având peste 1.000 de metri fiecare);

• 16 tuneluri cu lungime totală de 4 kilometri;

• 20 de kilometri de structuri (viaducte + tuneluri) – adică aproape 70% din lungimea lotului.

Constructorii au la dispoziție 5,97 de miliarde de lei și 54 de luni pentru a proiecta și construi segmentul din A8. Asta înseamnă că tronsonul ar trebui dat în circulație cel târziu în primăvara anului 2030.

Drum de mare viteză între Moldova și Dobrogea

Al doilea contract semnat de CNIR prevede construcția drumului expres Focșani – Brăila.

Este trecut în sistemul infrastructurii rutiere din România drept DEx6, are o lungime de 73,5 kilometri și va lega Autostrada A7 de podul peste Dunăre de la Brăila, asigurând conectivitate spre Tulcea și Constanța, între regiunile istorice Moldova și Dobrogea.

Cel mai lung tronson de drum de mare viteză contractat vreodată în România: 73,5 kilometri. Leagă două regiuni istorice și va fi gata în 2029
Schița DEx6 Focșani-Brăila. Foto: CNIR

Este cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit vreodată printr-un singur contract – cu posibilitatea deschiderii circulației pe segmente funcționale, pe măsură ce sunt finalizate.

Contractul, în valoare de 4,29 miliarde lei, a fost semnat cu Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada, iar termenul de execuție este de 42 de luni. Proiectul ar trebui finalizat în primăvara anului 2029. Finanțarea este asigurată din fonduri europene Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de stat.

Șoseaua de mare viteză se va desprinde din Brăila și către tronsonul de drum expres spre Galați, cu o lungime de 12,29 de kilometri, aflat în construcție și care trebuie terminat pe 23 decembrie 2025.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Urmărește cel mai nou VIDEO

Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentarii (2)
Avatar comentarii

Toni2 29.10.2025, 14:38

Nu avem bani dar construim cele mai scumpe autostrăzi și drumuri expres din Europa de Est, duble chiar triple față de vecinii noștri .

Avatar comentarii

Vladov 30.10.2025, 09:28

Daca autostrada asta se poate face peste munti, de ce nu se poate face si Comarnic-Brasov ?

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.