Radu Tomcescu, Ilfov
Răspuns: Într-o asemenea situaţie, esenţiale sunt clauzele contractuale. În general, în documetele încheiate cu furnizorii există clauze care permit rezilierea contractului (şi în intervalul pentru care a fost semnat) în schimbul achitării unei “taxe de reziliere”, al cărei cuantum este cunoscut de la semnarea actului. Desigur, în situaţia în care nu vă înţelegeţi cu furnizorul pentru o reziliere amiabilă şi, în plus, puteţi dovedi slaba calitate a serviciilor prestate, atunci vă puteţi adresa instanţei de judecată pentru a constata încheierea contractului din culpa acestuia.
Am un credit şi, pentru că sunt aproape de finalul său, vreau să plătesc toţi banii rămaşi. Când am fost la bancă însă, am aflat că pentru rambursarea anticipată trebuie să achit un comision gras. De ce acest lucru? În loc să fie fericiţi că le plătesc mai devreme, ei îmi cer mai mulţi bani?…
Anca Marinescu, Braşov
Răspuns: Comisionul de rambursare anticipată solicitat de bancă ar trebui să fie cuprins şi în cadrul condiţiilor contractuale financiare prezentate de instituţie la data contractării creditului. În condiţiile în care s-a întâmplat acest lucru, se presupune că aveaţi cunoştinţă de această clauză. Abuziv ar fi fost dacă în perioada de derulare a creditului banca ar fi modificat, fără acordul dv., cuantumul acestui comision. În contractele viitoare, pe fondul unor intervenţii de reglementare ale UE, se tinde spre o diminuare a comisionului, ajungându-se, în unele cazuri, chiar la eliminarea acestuia.
Aţi fost nedreptăţiţi de vânzătorii de bunuri sau de servicii? Trimiteţi întrebările la: consumatori@libertatea.ro