Mașina este garată pe locul de parcare al magazinului, șoferul oprește motorul și coboară, relaxat. Se îndepărtează câțiva pași și, apoi, fără ca măcar să privească peste umăr, acționează, cu un gest indiferent, telecomanda care-i permite blocarea ușilor. O secvență obișnuită pe care, cu siguranță, am văzut-o cu toții de atâtea ori. Ce nu știu șoferii care-și blochează încuietorile de la o distanță ceva mai mare de autoturism este că o nouă specie de bandiți le urmărește mișcările și profită de fiecare secundă și de fiecare metru pe care i le oferă chiar victima lor pentru a o putea jefui.
”Când șoferul coboară din mașină și nu asigură imediat portierele, undeva, în dreapta-spate își face apariția hoțul care, cu mișcări rapide, deschide ușor una dintre ușile de pe partea lui. După ce proprietarul își asigură totuși portierele din mers, chiar cu spatele la mașină, respectiva portieră rămâne deschisă și individul poate intra liniștit în mașină fără nici un fel de efort. Dacă este reperat, infractorul fie mimează o convorbire telefonică, fie se preface că pune niște produse din coș într-o sacoșă. Atunci, bandiții pe care noi i-am botezat ‘telecomandă’, abandonează acțiunea ”, ne-au explicat surse judiciare.
Astfel de furturi sau de tentative de furt sunt foarte des întâlnite în perioada sărbătorilor când mai toată lumea se duce la cumpărături. Bandiții-telecomandă care-și fac veacul în parcările magazinelor – chiar și în cele subterane -, fără teama de a fi reperați de camerele de supraveghere, atacă și atunci când același șofer comod și indiferent își deblochează ușile cu mult înainte de a ajunge la autoturismul său. În acest caz, infractorii au, pe lângă doza de tupeu maxim, și o calitate la care lucrează mult: sunt antrenați să fugă extrem de repede pentru a-și pierde urma în parcarea aglomerată.
”Mașina e filată și, dacă e ceva lăsat pe banchete, hoțul așteaptă să apară proprietarul. Riscă. Dacă omul o deblochează din mers, de la distanță, a deschis, a furat și a fugit. Totul în doar câteva secunde în care șoferul nu poate să reacționeze. Hoții ăștia nu au la ei nici o agrafă de păr cu ajutorul creia să deschidă portierele. Pontoarca (n.r ustensilă folosită de spărgători) lor este chiar proprietarul mașinii”, ne-au dezvăluit aceleași surse care au adăugat că și metoda ”portbagajul” este folosită, în paralel, în parcări.
Pe când omul își aranjează în portbagaj produsele cumpărate, borfașii intră în mașini profitând de faptul că șoferul este neatent, dar și de faptul că portbagajul deschis îl împiedică să vadă ce se întâmplă în fața mașinii. Și în acest caz, timpii de atac se reduc la doar câteva secunde.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro