De Mihai Niculescu,

Comisia Europeană le-a cerut tuturor companiilor să facă accesibile metodologiile şi datele lor astfel încât verificatorii de date şi analiştii independenţi să le poată evalua serviciile, relatează Agerpres.

Are loc o evaluare lunară a aplicării unui cod de conduită pentru combaterea ”dezinformării” online, mai ales în perspectiva alegerilor europarlamentare din luna mai. Marile companii din sectorul internetului au semnat în mod ”voluntar” acest document şi s-au angajat să închidă conturile frauduloase sau pe acelea care răspândesc ”ştiri false”, să controleze publicitatea electorală sau să coopereze cu entităţi independente de verificare a datelor.

Publicitatea politică, marcată

În evaluarea comunicată marţi, Comisia Europeană salută eforturile Facebook, Google şi Twitter de a începe etichetarea publicităţii politice, precum şi măsurile luate de Facebook şi Twitter pentru a face disponibile pentru public bazele lor de date cu anunţuri publicitare.

Însă toate cele trei platforme încă mai trebuie să-şi adapteze tehnologia astfel încât experţi precum aşa-numiţii ”fact checkers” să le poată evalua anunţurile online, estimează Comisia Europeană. Ea atenţionează totodată Google şi Twitter că nu au făcut deloc progrese în sporirea transparenţei pentru publicitatea prin blocuri tematice, considerată de Comisia Europeană ca fiind foarte importantă pentru alegerile din luna mai.

Dar Comisia Europeană salută faptul că toate cele trei platforme au desfăşurat inţiative de ”promovare a alfabetizării mass-media şi de formare a jurnaliştilor şi staffului de campanie”.

Sursa foto: Pixabay


Citește și: Carmen Dan, reacție vehementă la adresa judecătoarei care a ironizat, criticat și acuzat o femeie agresată de soț. „Mă simt umilită ca ministru și ca femeie”