„Nu avem nimic de dovedit, nu am venit ca să dovedim ceva. Noi suntem cine suntem și toată lumea ne cunoaște. Nu spun că vom face mai bine ca ceilalți, respect pe toată lumea, spun doar că există o poziție care încă este neocupată, anume cea de mijloc. Vom încerca să fim un pic mai diferiți decât ceilalți”, așa descrie Michael Peters, într-un interviu pentru Libertatea, viitorul post Euronews România ce ar urma să fie deschis la sfârșitul acestui an sau la începutul lui 2022.

Lansat în 1993, postul de televiziune Euronews este deținut în proporție de 88% de compania Media Globe Networks, controlată de un miliardar egiptean, Naguib Sawiris, restul de 12% din acțiuni revenind către 20 de membri ai European Broadcasting Union (EBU) – o alianță de televiziuni și radiouri publice, care organizează, printre altele, Eurovisionul.

Despre ratingul Euronews România: UPB își asumă responsabilitatea. Noi vom monitoriza

Întrebat dacă Euronews România va avea drept target ratingul, Michael Peters a răspuns că Euronews va monitoriza acest lucru, pentru a nu deteriora imaginea brandului la nivel internațional, deși susține că nu ratingul este scopul principal.

„Rating? Este o întrebare bună. Răspunsul inițial este că nu. Și vă explic. Nu este vorba că „noi” avem un target. Dealul cu UPB prevede că partenerul nostru își asumă responsabilitatea, ei au făcut business-planul și ei se ocupă de costuri. UPB are nevoie, într-adevăr, de un market-share, dar aceasta este o întrebare la care ei trebuie să răspundă. Noi nu interferăm în strategia lor, care este locală, dar care coexistă cu strategia noastră la nivel mondial”, a explicat CEO-ul Euronews.

Acum, după ce v-am răspuns de ce nu este vorba despre rating, în egală măsură, răspunsul este și da. Pentru că, desigur, interesul Euronews este să găsească partenerul potrivit, care să facă business-planul corect, care să fie credibil și care să nu deterioreze brandul Euronews.

Michael Peters, CEO Euronews:

„Deci, la finalul zilei, chiar dacă, din punct de vedere contractual, sarcina este în responsabilitatea UPB, Euronews va monitoriza acest lucru foarte atent, pentru că nu vrem că brandul nostru să aibă de suferit ca imagine”, a completat Michael Peters.

Exemplele Georgia și Albania

Omul de afaceri născut în Germania a explicat că obiectivul proiectului pe România este „să implementăm valorile Euronews, iar Euronews România să respecte valorile editoriale și poziționarea brandului”. După care, „sigur, să aibă o cota de piață, de la o luna la alta”.

Și a dat ca exemplu filialele Euronews deschise recent în Georgia și Albania.

„Vă dau un exemplu. În Georgia, am lansat acum câteva luni. Acolo sunt aproximativ 68 canale TV importante, noi am fost în prima săptămână pe locul 65 din 68, ceea ce este normal pentru început. Iar acum suntem pe locul 22 sau 23 în acea țară. De asemenea, pot să vă mai spun că, în Albania, show-ul de noapte pe care îl avem acolo este al doilea cel mai urmărit în toată țara”, a spus Peters.

Noi nu am venit cu pretenții, am venit doar să ne consolidăm brandul și să oferim oferta complementară pe piață românească și după aceea vom vedea reacția pieței.

Michael Peters, CEO Euronews:

Ce prevede contractul: Politehnica se ocupă de partea financiară și va plăti Euronews o taxă de licențiere

Michael Peters, CEO Euronews, interviu la rectoratul Politehnica Bucuresti. Foto: Radu Niculae / UPB
Michael Peters, 49 de ani, CEO Euronews, la interviul acordat Libertatea la rectoratul Universității Politehnica din București. Foto: Radu Niculae / UPB

Întrebat despre finanțarea noului post de știri, care „se preconizează să fie lansat la finalul anului sau maximum în primul trimestru din 2022”, CEO-ul Euronews a afirmat că UPB se ocupă și că este vorba despre „un contract de licențiere”.

„De partea financiară se ocupă UPB, ei se vor ocupa de costuri, noi vom încasa veniturile, iar adițional, ei vor plăti către Euronews o taxă de licențiere pentru a folosi contentul și brandul Euronews”, a spus Peters.

Referindu-se la veniturile globale ale Euronews în acest an, în contextul în care Europa traversează o criză economică din cauza epidemiei de COVID-19, omul de afaceri a precizat că „luna ianuarie 2021 a fost cea mai bună lună ianuarie din toată istoria Euronews. Am învățat să trăim cu această criză”.

Profilul-țintă al telespectatorului Euronews România: Oameni deschiși la minte

INTERVIU | Michael Peters, CEO Euronews, despre varianta românească a postului de știri. Cine va asigura bugetul și ce spune despre un posibil eșec
Mihnea Costoiu, rectorul Universității Politehnica, Andra Miron – fost jurnalist Realitatea TV – acum redactor șef Euronews România, și Michael Peters, CEO Euronews, pe 24 martie, la rectoratul UPB. Foto: Radu Niculae / UPB

„Suntem preocupați să nu deteriorăm brandul”

Despre eventualitatea unui eșec al proiectului, CEO-ul Euronews a explicat că acest lucru nu ar însemna sfârșitul Euronews, dar a subliniat că este foarte interesat ca imaginea postului la nivel internațional să nu aibă de suferit.

„Sincer, nu mă gândesc la un eșec, deși trebuie să asumăm și acest risc. Sunt două posibilități de eșec. Unul economic, care poate duce la închiderea postului TV, și cel de-al doilea, care înseamnă deteriorarea brandului. Eu sunt mult mai preocupat de ceea ce înseamnă să nu deteriorăm brandul, adică valorile noastre editoriale”, a mai spus acesta.

Profilul telespectatorului Euronews Internațional este clasa superioară, mai mulți bărbați decât femei, vârsta 40-45 de ani, public educat. În Romania, pot fi bărbați, femei, dar cuvintele-cheie sunt „oameni deschiși la minte”.

CEO Euronews, Michael Peters:
Citeşte şi:

Magazinele se închid de la 18.00, când rata de infectare trece de 4, dar mai pot fi făcute livrări? Explicația lui Raed Arafat

România trimite alte 50.400 de doze de vaccin AstraZeneca în Republica Moldova

Andreea Moldovan: „Medici dermatologi au tratat pacienți COVID, acum vor avea un cadru care să îi absolve de repercusiuni de tip malpraxis”

Cine este fosta amantă a lui Giovanni Becali. Incredibil ce i-a făcut impresarului, e scandal cât casa
PARTENERI - GSP.RO
Cine este fosta amantă a lui Giovanni Becali. Incredibil ce i-a făcut impresarului, e scandal cât casa
BOMBĂ! De ce a fost Loredana Groza internată de urgență la Matei Balș, de fapt. Ce se întâmplă cu ea
Playtech.ro
BOMBĂ! De ce a fost Loredana Groza internată de urgență la Matei Balș, de fapt. Ce se întâmplă cu ea
Anastasia, o multimilionară în vârstă de 33 de ani, ucisă de iubitul său pentru că l-a făcut leneş. Bărbatul, un jucător de polo profesionist, condamnat la 15 ani de închisoare, în Muntenegru
Observatornews.ro
Anastasia, o multimilionară în vârstă de 33 de ani, ucisă de iubitul său pentru că l-a făcut leneş. Bărbatul, un jucător de polo profesionist, condamnat la 15 ani de închisoare, în Muntenegru
Horoscop 21 septembrie 2021. Balanțele sunt motivate să facă tot ce trebuie pentru a schimba anumite aspecte ale vieții lor
HOROSCOP
Horoscop 21 septembrie 2021. Balanțele sunt motivate să facă tot ce trebuie pentru a schimba anumite aspecte ale vieții lor
UE vă oferă 100.000 de euro. Ce condiție trebuie să îndepliniți
Știrileprotv.ro
UE vă oferă 100.000 de euro. Ce condiție trebuie să îndepliniți
Marea gimnastă a ţării rupe tăcerea după Olimpiadă: "Am fost goală cu medicul peste mine. Minoră fiind...". În tot acest timp, părinţii au fost ţinuţi în afara hotelului
Telekomsport
Marea gimnastă a ţării rupe tăcerea după Olimpiadă: "Am fost goală cu medicul peste mine. Minoră fiind...". În tot acest timp, părinţii au fost ţinuţi în afara hotelului
Ce trebuie să știi despre programul Act for Good
PUBLICITATE
Ce trebuie să știi despre programul Act for Good