160 km/h, desi viteza constructiva a motorului este de 155 km/h. Producatorul promite viitorilor proprietari ca noul Logan nu se va mai dezbraca de vopsea la cateva luni dupa achizitionare, indiferent de conditiile meteorologice.
Automobile Dacia a organizat in weekend primul drive-test oficial, cu modelul Logan pe motorina. Testul s-a tinut pe traseul Bucuresti-Somova, pana in Delta Dunarii, cu intoarcere a doua zi, prin Constanta-Cernavoda. inainte de a urca in masina pusa la dispozitie de uzina, in versiunea de echipare Laureate, am privit-o indelung, incercand sa-mi dau seama ce surprize ne-a mai pregatit Dacia.
Turul automobilului nu mi-a scos nimic diferit in evidenta, cu exceptia siglei din spate: 1,5 dCi. Cheia in contact si primim confirmarea ca sub capota fata avem de-a face cu motorul diesel Common Rail, acelasi care echipeaza Clio Symbol, Kangoo si Modus, insa, culmea, mai zgomotos pe Logan.
Prima surpriza a fost placuta. La drum intins am constatat ca Dacia Logan poate in sfarsit sa concureze cu suratele ei din aceeasi clasa, mai ales in ceea ce priveste demarajul in mers. Motorul diesel de 1461 cmc dezvolta 65 cp la 4.000 de rotatii/minut, superior propulsoarelor pe benzina, fapt ce face ca noul Logan sa efectueze depasiri fara probleme, mai ales in coloane lungi.
si in ceea ce priveste startul de pe loc masina se comporta onorabil, avand nevoie de doar 15,5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km. Cu toate acestea, autoturismul devine usor instabil la viteze mari, mai ales pe ploaie. Conditiile meteo in care s-a desfasurat drive-testul au scos in evidenta o alta lacuna majora a Loganului: lipsa ABS-ului, sistem asistat de franare, disponibil doar la versiunea superioara a modelului pe benzina. Cum drumurile in Romania sunt sub orice critica, am simtit pe pielea noastra ce inseamna acest lucru. La franarea brusca, de la o viteza de 140 km/h, in incercarea de a evita un obstacol, rotile s-au blocat, iar masina s-a dus ca pe derdelus vreo 30-50 m, fara sa producem insa vreun accident.
Pe drumurile neasfaltate, Dacia se comporta destul de bine, iar pe autostrada se poate intrece de la egal cu orice masina din aceeasi clasa, chiar daca noi nu am reusit sa urcam viteza la peste 160 km/h.
in rest, noul Logan pe motorina se poate mandri cu un consum de invidiat: 4,8. in regim mixt, cu 4,3. in afara orasului si 5,8. in interior. E adevarat, la viteze mari, sau in traficul infernal al Bucurestiului, consumul sare cu cel putin 2-3 litri la 100 km.